🔹🔶 به مناسبت هزار و سیصد و پنجاه و هفتمین روز پس از شهادت شهید سلیمانی و در آغاز هفته دفاع مقدس؛
💠 دفاع مقدس ما یک مدل است، یک الگو است.
🔹 چه مدرسهای عمیقتر از دفاع مقدس دارید که یک مدل رفتاریِ حقیقیِ دینیِ اخلاقیِ مدیریتی در ابعاد گوناگون را به عنوان نمونه به نمایش گذاشته باشد؟
🔸 این نمایش تجربه شدۀ موفق حقیقی آنقدر عظمت پیدا کرده است که شما می بینید در بُعد رهبری، مقام معظم رهبری به رغم اینکه ولی فقیه و مرجع تقلید است، عالم دینی و حکیم است، زادۀ پیامبر(ص) است و عمامه پیامبر(ص) را بر سر دارد اما اصرار دارد در هر جلسۀ رسمی و غیررسمی این چفیه دوران دفاع مقدس را دور گردن خودش داشته باشد. این چیست؟ این یک مدل موفق است.
🔹 اگر روحانیت شیعه بخواهد یک نمایشگاه از خودش بروز بدهد و بگوید این حاصل تلاش من است، به نظر من آن نمایشگاه یکجا دفاع مقدس است.
🔰 سخنرانی شهید سلیمانی در مراسم سالگرد شهادت شهید شاطری؛ سمنان بهمن ۱۳۹۲
#شبهای_جمعه شهدا را یاد کنید با یک صلوات
#مکتب_حاج_قاسم
#یک_و_بیست_دقیقه
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @Rushdisu
💠 عدم استفاده از نتایج ارزشیابی در نظام سلامت؛ تکرار نافرجام وضع موجود
🔹 کاربست دانش ارزشیابی در مسائل خطمشیگذاری حوزه سلامت نکته قابل توجهی است و این موضوع توجه دوجانبه خطمشیگذاران حوزه سلامت به ارزشیابی خطمشی و همچنین اهتمام اندیشمندان ارزشیابی به حل مسائل نظام سلامت را نشان میدهد. حال خوب است این توجه دوجانبه را نسبت به نظام سلامت کشور بررسی کنیم؛ آیا هنگام استفاده از واژهی ارزشیابی در طرحها و برنامههای وزارت بهداشت، یک ماهیت مشترک به ذهن افراد متبادر میشود؟ آیا ارزشیابی از جایگاه مناسب در ذهن ذینفعان نظام سلامت برخوردار است؟ ادراک مدیران و مسئولان نظام سلامت از ارزشیابی در حدود تکمله چرخه تدوین خطمشی بوده یا تصمیمگیری را نیازمند نتایج ارزشیابی میدانند؟
🔸 از طرف دیگر آیا متخصصان حوزه ارزشیابی خطمشی، هیچگاه نظام سلامت یا بخشی از آن را به عنوان میدان آزمون نظریات خود انتخاب کردهاند؟ آیا برنامههای ارزشیابی خطمشی در نظام سلامت طوری طراحی و تدوین شدهاند که مشارکت عموم جامعه و سپس کاربران نتایج ارزشیابی را در انجام آن دخیل کنند؟ آیا آنها به زمینهی ابژهی ارزشیابی توجه لازم را دارند و بر اساس ویژگیهای خاص آن برنامه را ارزشیابی میکنند یا همان الگوهای جهانشمول سرمشق آنهاست؟
✍🏻 به قلم محمدسعید صفاری | پژوهشگر هسته سلامت
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#هسته_سلامت
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
💠 پربازدیدترین پستهای شهریور ماه
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
🔹 یادداشت | میدان تحول آموزش در اسارت کلیشههای حکمرانی
🔸 یادداشت ویژه | اربعین، بسیج ارتش احساسات شیعه
🔹 یادداشت | حرکت انقلابی سپاه پاسداران؛ الگوی حرکت به سمت قله
🔸 یادداشت | مجلس پنجم؛ سیاست از پنجرهای دیگر
🔹 گزارش سیاستی | نقد و بررسی کلان حوزه دیپلماسی عمومی در لایحه برنامه پنج ساله هفتم
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
💠 خطوط قرمز ساختارهای تربیتی؛ از وزارت تا مدرسه
🔹 شکی نیست که مدرسه بهعنوان یک تشکل اجتماعی که محتوای آن تربیتی است، ساختارش نیز باید تربیتی باشد. طبیعتا نمیتوان تصور کرد که محتوایی تربیتی باشد ولی قالب و ساختار آن منافی و متضاد محتوای آن باشد. به مناسبت بازگشایی مدرسه و آغاز دورهای دیگر از تربیت رسمی در انقلاب اسلامی خوب است چند خطی درمورد خط قرمزهای ساختارهای تربیتی اعم از ساختارهای کلان وزارت آموزشوپرورش تا ساختارهای خرد مثل مدرسه، قلم بزنم و اصول و و قواعد این نوع از اجتماعات انسانی را باز کنم.
🔸 تربیت جمعی انسان کنشگر با شعور و دارای اختیار یکی از پیچیدهترین حقایق عالم است و بهتبع آن طراحی نهادی برای این حقیقت نیز از پیچیدهترین ساختارهای موجود در جوامع انسانی است. ساختارهای تربیتی بهعنوان یک نهاد انسانی دارای خطوط قرمزی هستند که بهواسطه آن اصول، به مدیریت و کنترل ساختارهای تربیتی پرداخته میشود. ساختارهای تربیت رسمی از جمله مدرسه باید خطوط قرمزی را برای طراحی ساختار خود بپذیرد که این اصول معماری سازمان، در امتداد مبانی و اصول تربیتی خود مدرسه است.
✍🏻 به قلم ابراهیم راستیان | پژوهشگر مرکز رشد
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
📌 منتشرشده در روزنامه فرهیختگان
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
#بازنشر
💠 جنگی به وسعت یک جهان
[بازخوانی به مناسبت هفته دفاع مقدس]
🔹 پسازآنکه تلاشها برای شکست انقلاب نوپای ایران به ثمر ننشست و پیامهای جهانی آن روزبهروز گسترش مییافت، نوبت به گزینه نظامی رسید، با حمایت مستقیم و غیرمستقیم دهها کشور جهان؛ از آن طرف هم ایران تنها نبود، هزاران رزمنده و شهید غیرایرانی گواه آن است. لذا ایرانی-عراقی خواندن جنگ هشتساله را باید کملطفی دانست...
🔸 انقلاب اسلامی چنین عمق استراتژیک و ذخایر ارزشمندی دارد، و فقط هزاران نمونه آن در دوران دفاع مقدس تجلی یافته، کدام تلاشها برای شناساندن آن به مردم داخل و خارج انجام شده؟ شناساندن پیشکش، کدام تلاشها برای شناسایی آنها و ضبط رشادتها و خاطراتشان انجام شده؟ کدام آثار فاخر (و حتی غیرفاخر) هنری برای نمایاندن آن تولید گردیده؟ چگونه از ظرفیت آن برای نشان دادن ثمرات عملی وحدت و همبستگی اسلامی به مردم استفاده شده؟
✍🏻 به قلم محمدرضا کوهکن | پژوهشگر حلقه دیپلماسی عمومی انقلاب اسلامی
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#حلقه_دیپلماسی_عمومی_انقلاب_اسلامی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
💠 آزموده را آزمودن خطا است! [تحلیلی بر ارزشهای مطرح شده در بیانیه آینده اینترنت و واکاوی آن در مسئ
💠 شعار رقابت در لفافه انحصار
[تعارضهای بیانیه آینده اینترنت در مسئله انحصار]
🔹 هدف از نگارش این یادداشت تبیین یکی از تناقضهای آشکار بیانیه آینده اینترنت است. بیانیه آینده اینترنت و ادعاهای مطرحشده توسط ایالاتمتحده در آن ازجمله اعلام نگرانی از افزایش انحصار در ارائه خدمات دیجیتال، در یک تشبیه مانند بیانیهای است که یک گروهکی تروریستی در آن از افزایش خشونت و اعمال تروریستی اعلام نگرانی کند! ایالاتمتحده خود بزرگترین متهم انحصار در جهان است.
🔸 یکی دیگر از دلایلی که زیرکی در نگارش متن این بیانیه را نشان میدهد این است که بهصورت مستقیم از وجود انحصار در اینترنت سخنی به میان نیامده است، بلکه روی دیگر سکه که «رقابت» است، ۷ مرتبه در این بیانیه تکرار و تأکید شده است؛ زیرا اگر سخنی از انحصار به میان میآمد، آمریکا اولین مخاطب این پیام بود اما زمانی که سخن از ایجاد شرایط رقابتی به میان میآید، دیگر شرکتهای آمریکایی مخاطب قرار نمیگیرند و دولتهای دیگر در سطح جهان مخاطب این پیام قرار میگیرند. در این صورت محل اتهام از ایالاتمتحده و شرکتهای انحصارگر آمریکایی به دولتهای دیگر منتقل میشود.
✍🏻 به قلم سجاد خلیلی نژاد | پژوهشگر هسته خط مشی فضای مجازی (سپهرا)
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#هسته_خطمشی_فضای_مجازی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
💠 شعار رقابت در لفافه انحصار [تعارضهای بیانیه آینده اینترنت در مسئله انحصار] 🔹 هدف از نگارش این ی
💠 انحصار در اقتصاد دیجیتال
🔹 آمریکا در اعلامیه آینده اینترنت که امیدوار است همه کشورها قواعد آن را بپذیرند، سعی دارد انحصار را بهعنوان یک ضدارزش معرفی کرده و با آن مقابله کند. در همین حال، کمیته قضایی آمریکا در گزارش خود ناظر به رقابت در اقتصاد دیجیتال، وضعیت شرکتهای آمریکایی را اینطور توصیف میکند: «در دهه گذشته، اقتصاد دیجیتال بسیار متمرکز و مستعد انحصار شده است. بازارهای متعددی که توسط کمیته فرعی موردبررسی قرار میگیرند – مانند شبکههای اجتماعی، جستجوی آنلاین و تبلیغات آنلاین – تحت تسلط تنها یک یا دو شرکت هستند.
🔸 اما این انحصار چگونه به وجود آمده است؟ این پلتفرمها چه رفتاری دارند که بازار را رقابت ناپذیر میکنند؟ آیا مسئله، صرفاً کیفیت و خاص بودن محصولات آنها است که اجازه ورود هیچ رقیبی را به بازار نمیدهد یا مسئله چیز دیگری است؟
✍🏻 به قلم احمدرضا کوکب | عضو شبکه پژوهشگران هسته خطمشی فضای مجازی (سپهرا)
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#هسته_خطمشی_فضای_مجازی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
💠 انحصار در اقتصاد دیجیتال 🔹 آمریکا در اعلامیه آینده اینترنت که امیدوار است همه کشورها قواعد آن را
💠 دموکراسی دیجیتال انحطاط یا اعتلا؟!
🔹 هدف تدوین و انتشار سند بیانیه آینده اینترنت، رویارویی و تضیعف الگوهای حکمرانی غیرآمریکایی یعنی مدل اقتدارگرایی دیجیتالی است. تأکید این سند بر تحقق اینترنت باز، رایگان، جهانی، بیطرف، قابل اعتماد و امن است. در یکی از مفاد آن سند شرکای گردهمآمده معتقدند «اینترنت و استفاده از فناوریهای دیجیتال باعث تقویت و نه تضعیف دموکراسی و احترام به حقوق بشر میشود».
🔸 با توجه به ماهیت بیانیه آینده اینترنت، هژمونی آمریکا تلاش دارد از طریق برجسته کردن نقاط قوت دموکراسی دیجیتال، ترویج آن در کشورهای جهانسومی و با استفاده از شبکههای اجتماعی سیاست و فرهنگ جوامع دیگر را دستخوش طراحی و اهداف خویش نماید و نوع جدیدی از سلطهگری یعنی سلطهگری فرانو را اعمال و اجرا نماید.
✍🏻 به قلم صالح بنی اسد| عضو شبکه پژوهشگران هسته خطمشی فضای مجازی (سپهرا)
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#هسته_خطمشی_فضای_مجازی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
7.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 قاعده تعادل عمومی در اقتصاد اسلامی | قسمت دوم
🔷🔸 دکتر مسعود درخشان | استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی :
«چرا بعضی از نهادهای اقتصادی، نباید خصوصی باشند؟»
📽 مشاهده نسخه باکیفیت ویدئو در کانال آپارات مرکز رشد
#حلقه_احسانا
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
💠 دموکراسی دیجیتال انحطاط یا اعتلا؟! 🔹 هدف تدوین و انتشار سند بیانیه آینده اینترنت، رویارویی و تضیع
💠 بیانیه آینده اینترنتِ آمریکایی
[صیانت از سلطه ایالاتمتحده در حکمرانی جهانی اینترنت در لفافه حقوق بشر]
🔹 ۲۸ آوریل ۲۰۲۲ بیانیهای موسوم به «بیانیه آینده اینترنت» از دفتر فضای سایبر و سیاست دیجیتال وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا منتشر شد که به نوعی مانیفست ایالات متحده در حکمرانی اینترنت است و منافع آن را در قالبی حقوق بشری دنبال میکند. در این یادداشت سعی میشود با بررسی عمیقتر این سند و با در نظر داشتن وضعیت کنونی حکمرانی اینترنت و تاریخچه آن، منافع پشتپرده ایالات متحده از انتشار این سند را در قالب بررسی تعارضهای این سند بررسی نماییم.
🔸 آیا ساختار جهانی حکمرانی اینترنت میتواند ارزشهای محلی، ملی یا منطقهای را حفظ کند و در نظر بگیرد؟ یا بنا است تمام جهان مانند ایالاتمتحده لیبرال باشد و ارزشها و فرهنگها در اقصی نقاط جهان یکسانسازی شود؟! غیر از دولتهای ملی چه نهادی میتواند این تنوع فرهنگی در حکمرانی را موردتوجه قرار دهد و از آن صیانت کند؟ این مسئله مثالهای زیادی دارد اما یکی از مثالهای برجسته آن حذف تصاویر شهید سلیمانی از اینستاگرام با ادعای تروریست بودن ایشان است درحالیکه در ایران و بسیاری از نقاط جهان ایشان در قامت یک قهرمان جهانی است.
✍🏻 به قلم سجاد خلیلینژاد | پژوهشگر هسته خطمشی فضای مجازی (سپهرا)
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#هسته_خطمشی_فضای_مجازی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
💠 اگر انسان صالح در راس یک ساختار باشد، آن تشکیلات صالح میشود.
🔹 شاید تنها جایی که این جملهی امام که فرمودند:« ملاک مسئولیتها تقوا و جهاد فی سبیل الله است.»به طور کامل محقق شده بود و تحقق پیدا کرده بود صحنهی جنگ بود.
🔸 از بین تمام انتخابهایی که در صحنهی جنگ صورت گرفت کمتر انتخابی را میتوان پیدا کرد که انتخاب دچار مشکل شده باشد یا غلط بوده باشد. تمام فرمانده گردانهایی که انتخاب شدند و در تمام مسئولیتهای مختلفی که در صحنهی جنگ انتخاب کردند فرماندهان شهید ما بدون استثناء جزء بهترین انتخابها بود.
🔹 لذا این تأثیر فقط در سطوح فرماندهان عالی شهید ما نبود فرماندهان گردان ما، فرماندهان گروهان ما، فرماندهان دستههای ما، فرماندهان تخریب، اطلاعات، همهی سطوح جنگ را شامل میشد. لذا یکپارچه یک تحول عظیم در صحنهی جنگ به وجود آورد و این صحنۀ جنگ صحنۀ بسیار پرافتخار و ماندگار و تاثیرگذای شد
🔰 گزیده سخنرانی شهید سلیمانی در مراسم یادواره شهدای قم - سال ۱۳۹۱
گزیده سخنرانی شهید سلیمانی در مراسم یادواره شهدای لشکر ۲۷ محمد رسول الله - تهران اسفند ۱۳۹۱
#شبهای_جمعه شهدا را یاد کنید با یک صلوات
#مکتب_حاج_قاسم
#یک_و_بیست_دقیقه
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @Rushdisu