eitaa logo
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
2.8هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
197 ویدیو
12 فایل
﷽ ✅ کانال مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام ✔️ نظر، انتقاد و پیشنهاد 🆔 @rushdadmin ✔️ سایت مرکز ↙️ ✅ http://rushd.ir ✔️ کانال بله و تلگرام ↙️ ✅ @Rushdisu ✔️ اینستاگرام ↙️ ✅ instagram.com/Rushd.ir —---------------------
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 شماره پنجم نشریه تأملات رشد [ ویژه‌نامه «واکاوی فساد در جامعه امروز» ] 🔹 نشریه حاضر در سه بخش اصلی و در ۳۱ نگاشت تخصصی، به مسئله فساد در جامعه امروز ایران توجه کرده است. 🔸در بخش نخست با عنوان «فسادخیزی»، به تحلیل اجتماعی علل و شرایط تحقق فساد در جامعه امروز پرداخته است. 🔸بخش دوم با عنوان «فسادستیزی»، کوشش کرده تا نحوه مواجهه جامعه ما با فساد را زیر ذره ­بین قرار دهد و فراز و فرودهای آن را به قضاوت بنشیند. 🔸بخش سوم با عنوان «فسادکاوی»، با منظر نزدیک­تری به فساد توجه کرده و در این بخش فساد در بخشهایی مانند نظام پولی و بانکی، سلامت، فضای مجازی و آموزش‌ و پرورش بررسی‌ شده است». 🔹 در نشریه حاضر، علاوه بر پژوهشگران مرکز رشد، برخی کارشناسان بیرونی مانند دکتر احمد توکلی، دکتر عادل آذر، دکتر کامران باقری لنکرانی و دکتر سیداحسان خاندوزی مطالب خود را در این شماره منتشر کرده‌اند. 💢 تهیه نسخه فیزیکی نشریه 💢 تهیه نسخه الکترونیکی ➖➖➖➖➖ ✅ (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
💠 زورآزمایی میان تنظیم‌گر و پیام‌رسان‌‌ها [ تحلیلی بر یکپارچگی و تعامل‌پذیری پیام‌رسان‌ها از منظر حکمرانی ] 🔹 داستان یکپارچگی پیام‌رسان‌ها در این دولت، از سال ۱۴۰۱ شروع شد. اگرچه در سال‌های قبل و بعد از فیلترینگ تلگرام نیز این بحث مطرح بود اما در این دولت به صورت جدی‌تر در دستورکار قرار گرفت و بنا بود که با اجرای آن، کاربران بتوانند فارغ از اینکه در کدام پیام‌رسان عضوند، بین یکدیگر پیام رد و بدل نمایند. 🔸 تابه‌حال بررسی‌های مختلفی ناظر به این سازوکار پیشنهادی وزارت ارتباطات انجام شده است که در این یادداشت نیز سعی می‌شود این تصمیم و اقدام از منظر حکمرانی مورد واکاوی قرار گیرد. بدین منظور، بحث را با سفر به حدود ۲۰ سال قبل و بیان داستانی از ایالات متحده آمریکا شروع می‌کنیم. ✍🏻 به قلم حسین زیبنده | پژوهشگر (سپهرا) 📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید. 📌 منتشرشده در روزنامه فرهیختگان (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
🔷🔸 گرامیداشت مقام اساتید به مناسبت روز معلم 💠 تقدیر و تشکر از توسط جمعی از یاران مرکز رشد 🔹‌ بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعى از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور ۱۳۹۴: «این که گفته می‌شود معلّم کار انبیا را می‌کند، برویم در عمق این حرف؛ این حرف یعنی چه؟ یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَة؛ کار انبیا این است؛ کار انبیا نجات بشریّت است و ایجاد یک جامعه‌ی انسانیِ برتر و والاتر است؛ معلّم، شاغلِ شغل انبیا است» 🔶🔹 مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام روز معلم را به همه اساتید فرهیخته و تلاشگران عرصه علم و دانش تبریک می‌گوید. (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
🔷🔸گرامیداشت مقام اساتید به مناسبت روز معلم 💠 تقدیر و تشکر از توسط جمعی از اعضای (رض) 🔹‌ بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعى از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور ۱۳۹۴: «این که گفته می‌شود معلّم کار انبیا را می‌کند، برویم در عمق این حرف؛ این حرف یعنی چه؟ یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَة؛ کار انبیا این است؛ کار انبیا نجات بشریّت است و ایجاد یک جامعه‌ی انسانیِ برتر و والاتر است؛ معلّم، شاغلِ شغل انبیا است» 🔶🔹 مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام روز معلم را به همه اساتید فرهیخته و تلاشگران عرصه علم و دانش تبریک می‌گوید. (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
🔷🔸گرامیداشت مقام اساتید به مناسبت روز معلم 💠 تقدیر و تشکر از توسط جمعی از اعضای 🔹‌ بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعى از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور ۱۳۹۴: «این که گفته می‌شود معلّم کار انبیا را می‌کند، برویم در عمق این حرف؛ این حرف یعنی چه؟ یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَة؛ کار انبیا این است؛ کار انبیا نجات بشریّت است و ایجاد یک جامعه‌ی انسانیِ برتر و والاتر است؛ معلّم، شاغلِ شغل انبیا است» 🔶🔹 مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام روز معلم را به همه اساتید فرهیخته و تلاشگران عرصه علم و دانش تبریک می‌گوید. (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
🔷🔸گرامیداشت مقام اساتید به مناسبت روز معلم 💠 تقدیر و تشکر از توسط جمعی از یاران مرکز رشد 🔹‌ بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعى از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور ۱۳۹۴: «این که گفته می‌شود معلّم کار انبیا را می‌کند، برویم در عمق این حرف؛ این حرف یعنی چه؟ یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَة؛ کار انبیا این است؛ کار انبیا نجات بشریّت است و ایجاد یک جامعه‌ی انسانیِ برتر و والاتر است؛ معلّم، شاغلِ شغل انبیا است» 🔶🔹 مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام روز معلم را به همه اساتید فرهیخته و تلاشگران عرصه علم و دانش تبریک می‌گوید. (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
🔷🔸گرامیداشت مقام اساتید به مناسبت روز معلم 💠 تقدیر و تشکر از توسط جمعی از یاران مرکز رشد 🔹‌ بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعى از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور ۱۳۹۴: «این که گفته می‌شود معلّم کار انبیا را می‌کند، برویم در عمق این حرف؛ این حرف یعنی چه؟ یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَة؛ کار انبیا این است؛ کار انبیا نجات بشریّت است و ایجاد یک جامعه‌ی انسانیِ برتر و والاتر است؛ معلّم، شاغلِ شغل انبیا است» 🔶🔹 مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام روز معلم را به همه اساتید فرهیخته و تلاشگران عرصه علم و دانش تبریک می‌گوید. (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
🔷🔸گرامیداشت مقام اساتید به مناسبت روز معلم 💠 تقدیر و تشکر از توسط جمعی از اعضای 🔹‌ بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعى از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور ۱۳۹۴: «این که گفته می‌شود معلّم کار انبیا را می‌کند، برویم در عمق این حرف؛ این حرف یعنی چه؟ یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَة؛ کار انبیا این است؛ کار انبیا نجات بشریّت است و ایجاد یک جامعه‌ی انسانیِ برتر و والاتر است؛ معلّم، شاغلِ شغل انبیا است» 🔶🔹 مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام روز معلم را به همه اساتید فرهیخته و تلاشگران عرصه علم و دانش تبریک می‌گوید. (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
💠 تحول بنیادین در ساختار برنامه درسی، هدیه روز معلم! 🔹 احتمالا در ذهنتان خطور می‌کند که برای احیا شأن معلمی همایشی برگزار کنیم و از تجربیات تلخ و شیرین معلمان بگوییم و در نهایت با لوح تقدیری از تک تک معلمان تشکر کنیم. اما به نظر بنده این برنامه‌های کلیشه‌ای نه تنها دیگر توان زنده کردن جایگاه معلم را ندارد، بلکه به جلسات کسل‌کننده‌ای تبدیل شده است که خود معلمان عزیز هم از آن شاکی هستند. 🔸 پس واقعا بهترین هدیه برای معلمان عزیزمان که احساس کنند منزلت‌شان در جامعه حفظ شده است، چیست؟ اساسا شأن و منزلت معلمی را چه چیزی ویران کرده است که با اصلاح آن، این جایگاه احیا می‌شود؟ اگر به دنبال هدیه متفاوت هستیم باید ریشه معضلات را شناسایی کنیم. چه کنیم تا بتونیم هدیه متفاوتی به معلمان عزیزمان بدهیم؟ ✍🏻 به قلم ابراهیم راستیان | پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید. 📌 منتشرشده در خبرگزاری فارس (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
🔷🔸گرامیداشت مقام اساتید به مناسبت روز معلم 💠 تقدیر و تشکر از توسط جمعی از اعضای 🔹‌ بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعى از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور ۱۳۹۴: «این که گفته می‌شود معلّم کار انبیا را می‌کند، برویم در عمق این حرف؛ این حرف یعنی چه؟ یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَة؛ کار انبیا این است؛ کار انبیا نجات بشریّت است و ایجاد یک جامعه‌ی انسانیِ برتر و والاتر است؛ معلّم، شاغلِ شغل انبیا است» 🔶🔹 مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام روز معلم را به همه اساتید فرهیخته و تلاشگران عرصه علم و دانش تبریک می‌گوید. (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
💠 اهمیت، اهداف و طبقه‌‏بندی UGC 🔹 وقتی شما به هم‌نوع خود سلام می‏‌کنید، «احترام» را در قالب پیام شنیداری و معنایی که از آن صادر می‏‌شود، منتقل می‏‌کنید. «محتواها» در بسترهای مختلف تولید و منتشر می‏‌گردند. یکی از مهم‌ترین بسترهای ارتباطی عصر جدید در تولید و نشر محتوا، بسترهای فضای مجازی است که با توجه به مقسم‏‌های مختلفی اعم از هدف تولید محتوا، مخاطب محتوا و فاعل تولید محتوا انواع گوناگونی پیدا می‏‌کند. 🔸 با توجه به مقسم‏ فاعل تولید محتوا، می‏‌توان محتوا در فضای مجازی را به دو نوع محتوای تولیدشده توسط کاربران حرفه‏‌ای Professional Content و محتوای تولیدشده توسط کاربران غیر‏حرفه‌‏ای User Generated Content طبقه‌بندی نمود. در این یادداشت تلاش داریم ضمن واکاوی مفهوم، عناصر و رویکردهای تولید «محتوا» در فضای مجازی، اهمیت، اهداف و طبقه‏‌بندی از UGCها را ارائه نماییم. ✍🏻 به قلم صالح بنی اسد | عضو شبکه پژوهشگران (سپهرا) 📄‌ برای مطالعه متن کامل یادداشت می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید. (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
💠 مجلس در آینه تصویر؛ مجلس اول: شور انقلابی 🔹 از جمله مهم‌ترین اقدامات امام خمینی (ره) برای تثبیت حکومت بعد از انقلاب اسلامی، برگزاری پنج انتخابات در سال اول پیروزی انقلاب اسلامی بود. امام با استفاده از عنصر مردمی‌بودن انقلاب، نهایت بهره را برد و با به میدان کشیدن مردم به انتخاب آنها اعتنا کرد و اعتبار بخشید. امام (ره) که مجلس را «عصاره فضائل ملت» و «در رأس امور» می‌دانست، بنای انقلاب را بر خواست مردم گذاشت. 🔸 اکنون بعد از گذشت چهل سال از انقلاب می‌توان گفت هر کدام از این «مجلس»ها از دو حیث «از مردم بودن» و «برای مردم بودن» برای خود روایت و داستانی مجزّا دارند و به همین نسبت در اذهان، تصویر و ادراک متفاوتی را ساخته‌اند...تنوع و گونه‌گونی این تصاویر می‌تواند معیاری برای تشخیص «مجلس طراز انقلاب اسلامی» مبتنی بر دو ویژگی موردنظر امام (ره) یعنی «عصاره فضائل ملت» و «در رأس امور» باشد. ✍🏻 به قلم دکتر مصباح‌الهدی باقری | پژوهشگر (ع) 📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید. ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu