💠 پیامبر اسلام (ص) ...
🔹 محور تحول انسانی و اساسی که مسیر بشریت را در هر مقطعی عوض کرده است پیامبران الهی -خصوصاً پنج برگزیده اولوالعزم که از جامعیت بیشتری به نسبت دیگر پیامبران الهی برخوردار بودهاند- [هستند].
🔸 امین خلقت، محمد مصطفی صل الله علیه و آله و سلّم به عنوان آخرین اولوالعزم الهی، برای احیای ابدی بشریت و هدایت آن در مسیر الی الله با رسالهای کامل، جامع و نزول یافته در حد فهم بشر، مبعوث گردید.
🔹 پیامبر اسلام (ص) با کلماتِ الهام گرفته از وحی، سیره عملی و اهلبیت معصوم خود، انسانها را بینیاز از هر نیازی در هدایت و تربیت نمود.
🔰 مقدمه شهید سلیمانی بر کتاب اطلس نبردهای لشکر ۴۱ ثارالله
#شبهای_جمعه شهدا را یاد کنید با یک صلوات
#مکتب_حاج_قاسم
#یک_و_بیست_دقیقه
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @Rushdisu
14.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 پیش فرضهای اندیشهای یک انتخابات
🔷🔸 دکتر پرویز امینی | عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد
🔰 مشاهده ویدئو در صفحه آپارات هسته بازاریابی سیاسی
#هسته_بازاریابی_سیاسی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
💠 احتجاجات خطمشی فیلترینگ در یکسالگی
[ بررسی دیدگاهها پیرامون موفقیت یا شکست خطمشی فیلترینگ با نگاهی به مسیر پیشرو ]
🔹 قریب به یک سال از اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ و اجرای خطمشی فیلترینگ اینستاگرام و واتس آپ به دلیل شرایط امنیتی حاکم بر کشور میگذرد. تصمیمی که هم در زمان اتخاذ آن و هم در ماههای پسازآن همواره مورد احتجاج میان موافقان و مخالفان بوده است. امروز پس از گذشت یک سال از فیلترینگ گروهی قائل به موفقیت آن و تحقق نسبی اهداف موردنظر بوده و گروهی دیگر از شکست خطمشی فیلترینگ و ضرورت تجدیدنظر جدی در آن سخن به میان میآورند.
🔸 در یادداشت پیشِرو تلاش شده است، بهاجمال برخی از احتجاجات طرفداران موفقیت و شکست خطمشی فیلترینگ بیانشده و در پایان پیشنهادهای برای ادامه مسیر مواجهه با این سکوها ارائه گردد.
✍🏻 به قلم سید امیررضا برقعی | پژوهشگر هسته خط مشی فضای مجازی (سپهرا)
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#هسته_خطمشی_فضای_مجازی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
💠 معرفی پرونده ویژه
«بررسی بیانیه آینده اینترنت»
🔹 در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۲۲، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا به منظور تأمین منافع و پیشبرد اهداف این کشور در حوزه فضای سایبری و دیپلماسی دیجیتال، اقدام به تشکیل دفتر فضای سایبر و سیاست دیجیتال نمود. این دفتر با همکاری ۶۰ کشور و سردمداری آمریکا در بازه کمتر از یک ماه پس از تشکیل، بیانیه ای کوتاه اما عمیق در حوزه آینده اینترنت و تحولات پیرامونی آن منتشر نمود. هدف از انتشار این بیانیه ایجاد وفاق جهانی بر سر ارزشهای مشترک بهمنظور دستیابی به اینترنتی امن، ایمن و پایدار در سراسر جهان است.
🔸 میانداری ایالات متحده و همچنین استقبال برخی کشورها و نهادهای بینالمللی با امضای این بیانیه نشان از ظرفیت اجماعسازی قابل توجه در دیپلماسی فضای سایبری و اهمیت آن در این حوزه دارد. با توجه به اقبال برخی کشورها و نهادهای بینالمللی و احتمال طرح آن در اجلاسهایی همچون IGF، لازم است کشور ما نیز در سطح کارشناسی، تحلیلی پیرامون ارزشهای مذکور و جریان شکلگرفته حول این بیانیه داشته باشد که متأسفانه تا به حال کمتر به آن پرداخته شده است.
🔹 از این رو #هسته_خطمشی_فضای_مجازی سعی داشته است در «پرونده ویژه بررسی بیانیه آینده اینترنت» با هدف فتح باب گفتگو پیرامون این بیانیه، محورهای اصلی سند و ارزشهایی همچون «جریان آزاد داده»، «رقابت و مسئله انحصار»، «حقوق بشر» و «دموکراسی» که در متن بیانیه به آنها اشاره شده را در قالب ۵ یادداشت تحلیلی مورد بررسی و واکاوی قرار دهد.
🔰 این پرونده ویژه به تدریج تقدیم حضور کارشناسان و تحلیلگران حوزه خطمشی فضای مجازی میگردد.
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
💠 انقلاب خمینی کبیر؛ راهبر وارثان عالم
🔹گویی این انقلاب، انقلاب مستضعفان ایران و امید مستضعفان دنیاست. حالا این نظام اسلامی پشتوانه و دلخوشی ستمدیدگان سراسر عالم است.
🔸 خداوند سبحان در آیه شریفه فرمود ما بر مستضعفین[منت میگذاریم]و آنها را سروران زمین قرار میدهیم، حال که غلبه ستمدیدگان بر ستمگران منت الهی است، راهبری و رهبری این حرکت عظیم هم، منت خداوند بر سر ماست.منت هم همان چیزی است که درمعارف ما بهعنوان نعمت عظما تعریف میشود و آنچه بر حاکمیت جمهوری اسلامی ایران لازم است، شکر و پاسداری ازاین نعمت بزرگ است که بهنظر میرسد لازمه آن در وهله اول تقویت بنیانهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود درراستای عزت روزافزون ایران قوی بوده و سپس واکنش مقتضی در بزنگاههای مختلف مانند همین اجتماع بزرگ اربعین حسینی باشد، فقط باید باور کنیم که این منت الهی چک سفیدامضا نیست.
✍🏻 به قلم محمدسعید صفاری| پژوهشگر مرکز رشد
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
📌 منتشرشده در روزنامه فرهیختگان
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
💠 آزموده را آزمودن خطا است!
[تحلیلی بر ارزشهای مطرح شده در بیانیه آینده اینترنت و واکاوی آن در مسئله جریان آزاد داده]
🔹 حدود یک سال پیش و در آوریل ۲۰۲۲ بود که یکی از دفاتر وزرات امورخارجه ایالات متحده آمریکا بیانیهای تحت عنوان «بیانیه آینده اینترنت» منتشر کرد. در این بیانیه که تا به امروز به امضای بیش از ۷۰ نهاد بینالمللی نیز رسیده است ارزشهایی همچون آزاد بودن، جهانی بودن، تعاملی و امن بودن اینترنت به عنوان اصول توسعه شبکه جهانی اینترنت مورد توافق قرار گرفته و حفظ آنها لازم و ضروری شمرده شده است
🔸 سؤال اینجا است که آیا این احساس تکلیف و نگرانی دولتها برای حفظ حاکمیت خود بر فضای مجازی و چنین اظهار نظرهای بدبینانهای ناظر به آینده اینترنت برآمده از تحلیلی واقعی است یا ناشی از تمامیت خواهی و توهم توطئه دولتها و برخی تحلیلگران است؟ بدین منظور لازم است مقاطعی از توسعه اینترنت در سه دهه گذشته را مرور کنیم تا بتوانیم بهصورت دقیقتر اظهار نظر کنیم.
✍🏻 به قلم حسین زیبنده | پژوهشگر هسته خطمشی فضای مجازی (سپهرا)
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#هسته_خطمشی_فضای_مجازی
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
13.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 تصدیگری افراطی دولت در اقتصاد، ممنوع | قسمت اول
🔷🔸 دکتر مسعود درخشان | استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی :
«با اصل خصوصیسازی مخالف نیستم؛ با خصوصی بودن بانکها مخالفم.»
📽 مشاهده نسخه باکیفیت ویدئو در کانال آپارات مرکز رشد
#حلقه_احسانا
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
🔹🔶 به مناسبت هزار و سیصد و پنجاه و هفتمین روز پس از شهادت شهید سلیمانی و در آغاز هفته دفاع مقدس؛
💠 دفاع مقدس ما یک مدل است، یک الگو است.
🔹 چه مدرسهای عمیقتر از دفاع مقدس دارید که یک مدل رفتاریِ حقیقیِ دینیِ اخلاقیِ مدیریتی در ابعاد گوناگون را به عنوان نمونه به نمایش گذاشته باشد؟
🔸 این نمایش تجربه شدۀ موفق حقیقی آنقدر عظمت پیدا کرده است که شما می بینید در بُعد رهبری، مقام معظم رهبری به رغم اینکه ولی فقیه و مرجع تقلید است، عالم دینی و حکیم است، زادۀ پیامبر(ص) است و عمامه پیامبر(ص) را بر سر دارد اما اصرار دارد در هر جلسۀ رسمی و غیررسمی این چفیه دوران دفاع مقدس را دور گردن خودش داشته باشد. این چیست؟ این یک مدل موفق است.
🔹 اگر روحانیت شیعه بخواهد یک نمایشگاه از خودش بروز بدهد و بگوید این حاصل تلاش من است، به نظر من آن نمایشگاه یکجا دفاع مقدس است.
🔰 سخنرانی شهید سلیمانی در مراسم سالگرد شهادت شهید شاطری؛ سمنان بهمن ۱۳۹۲
#شبهای_جمعه شهدا را یاد کنید با یک صلوات
#مکتب_حاج_قاسم
#یک_و_بیست_دقیقه
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @Rushdisu
💠 عدم استفاده از نتایج ارزشیابی در نظام سلامت؛ تکرار نافرجام وضع موجود
🔹 کاربست دانش ارزشیابی در مسائل خطمشیگذاری حوزه سلامت نکته قابل توجهی است و این موضوع توجه دوجانبه خطمشیگذاران حوزه سلامت به ارزشیابی خطمشی و همچنین اهتمام اندیشمندان ارزشیابی به حل مسائل نظام سلامت را نشان میدهد. حال خوب است این توجه دوجانبه را نسبت به نظام سلامت کشور بررسی کنیم؛ آیا هنگام استفاده از واژهی ارزشیابی در طرحها و برنامههای وزارت بهداشت، یک ماهیت مشترک به ذهن افراد متبادر میشود؟ آیا ارزشیابی از جایگاه مناسب در ذهن ذینفعان نظام سلامت برخوردار است؟ ادراک مدیران و مسئولان نظام سلامت از ارزشیابی در حدود تکمله چرخه تدوین خطمشی بوده یا تصمیمگیری را نیازمند نتایج ارزشیابی میدانند؟
🔸 از طرف دیگر آیا متخصصان حوزه ارزشیابی خطمشی، هیچگاه نظام سلامت یا بخشی از آن را به عنوان میدان آزمون نظریات خود انتخاب کردهاند؟ آیا برنامههای ارزشیابی خطمشی در نظام سلامت طوری طراحی و تدوین شدهاند که مشارکت عموم جامعه و سپس کاربران نتایج ارزشیابی را در انجام آن دخیل کنند؟ آیا آنها به زمینهی ابژهی ارزشیابی توجه لازم را دارند و بر اساس ویژگیهای خاص آن برنامه را ارزشیابی میکنند یا همان الگوهای جهانشمول سرمشق آنهاست؟
✍🏻 به قلم محمدسعید صفاری | پژوهشگر هسته سلامت
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
#هسته_سلامت
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
💠 پربازدیدترین پستهای شهریور ماه
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
🔹 یادداشت | میدان تحول آموزش در اسارت کلیشههای حکمرانی
🔸 یادداشت ویژه | اربعین، بسیج ارتش احساسات شیعه
🔹 یادداشت | حرکت انقلابی سپاه پاسداران؛ الگوی حرکت به سمت قله
🔸 یادداشت | مجلس پنجم؛ سیاست از پنجرهای دیگر
🔹 گزارش سیاستی | نقد و بررسی کلان حوزه دیپلماسی عمومی در لایحه برنامه پنج ساله هفتم
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
💠 خطوط قرمز ساختارهای تربیتی؛ از وزارت تا مدرسه
🔹 شکی نیست که مدرسه بهعنوان یک تشکل اجتماعی که محتوای آن تربیتی است، ساختارش نیز باید تربیتی باشد. طبیعتا نمیتوان تصور کرد که محتوایی تربیتی باشد ولی قالب و ساختار آن منافی و متضاد محتوای آن باشد. به مناسبت بازگشایی مدرسه و آغاز دورهای دیگر از تربیت رسمی در انقلاب اسلامی خوب است چند خطی درمورد خط قرمزهای ساختارهای تربیتی اعم از ساختارهای کلان وزارت آموزشوپرورش تا ساختارهای خرد مثل مدرسه، قلم بزنم و اصول و و قواعد این نوع از اجتماعات انسانی را باز کنم.
🔸 تربیت جمعی انسان کنشگر با شعور و دارای اختیار یکی از پیچیدهترین حقایق عالم است و بهتبع آن طراحی نهادی برای این حقیقت نیز از پیچیدهترین ساختارهای موجود در جوامع انسانی است. ساختارهای تربیتی بهعنوان یک نهاد انسانی دارای خطوط قرمزی هستند که بهواسطه آن اصول، به مدیریت و کنترل ساختارهای تربیتی پرداخته میشود. ساختارهای تربیت رسمی از جمله مدرسه باید خطوط قرمزی را برای طراحی ساختار خود بپذیرد که این اصول معماری سازمان، در امتداد مبانی و اصول تربیتی خود مدرسه است.
✍🏻 به قلم ابراهیم راستیان | پژوهشگر مرکز رشد
📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت میتوانید به این نشانی مراجعه کنید.
📌 منتشرشده در روزنامه فرهیختگان
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu