👈🏼 بیّنه برای قول 1️⃣ بعد از شهادت صلی الله علیه و آله با فتح بحرین اموال فراوانی سرازیر شد. ابوبکر ندا داد که هر کس از صلی الله علیه و آله طلبی دارد مراجعه کند. جابر نزد او رفت و مدعی آن شد که به او وعده داده است که سه مشت از اموال را به او بدهد. بدون مطالبه هیچ شاهد و مدرکی سه کف دست معادل هزار پانصد دینار به او پرداخت کرد. زیرا او احتمال کذب در ادعای جابر را نمی داد. 📚 صحیح بخاری، الجزیة، باب ما أَقْطَعَ النَّبىّ (ص) منَ الْبحرين، حدیث: 3164 2️⃣ بر اساس نصوص قطعی قرآن و روایات اهل سنت، «صدّیقة» و «طاهرة» است. درباره می‌گفت: 🔸 غیر از رسول خدا (ص) هیچ کسی را از فاطمه (س) راستگوتر ندیدم . 3️⃣ طلب بیّنه و دلیل از کسی که قطعا بر اساس قرآن و روایات مسلم است و هیچ خطا و کذب و انحرافی در وجود او راه ندارد، هیچ وجه عقلی و دینی ندارد. 👈🏼 آیا جای سوال و تعجب نیست که خلیفه اول به احتمال دروغگو نبودن جابر ترتیب اثر داد و از او مطالبه دلیل و شاهد نکرد و اموال بحرین را به او تسلیم کرد ولی با علم به بودن از او برای اثبات ادعایش مطالبه شاهد کرد؟! و بالاتر آنکه شهودی همانند امیرالمومنین و حسنین علیهم السلام که همگی صدّیق و مصداق آیه تطهیر هستند را نیز نپذیرفت؟! 🔰 @Adyanuniv🔰