عکس نوشته و استیکرمذهبی
↷❈🔅❂💎❂🔅❈↶ #تفسیر_زیارت_جامعہ_کبیره #آیت_الله_ضیاء_آبادے 6⃣4⃣ ✾✾══════════════════✾✾ ❖✨ بسم الله ا
↷❈🔅❂💎❂🔅❈↶ 6⃣5⃣ ✾✾══════════════════✾✾ ❖✨ بسم الله الرّحمن الرّحيم ✨❖ ✿ نكته‌اي لطيف در وصف حضرت زهرا (س) اينجا خالي از تناسب نيست كه نكته‌اي لطيف از يك مفسّر سنّي آورده شود. آلوسي، صاحب تفسير «روح المعاني»،ضمن تفسير سوره‌ي «هل اتيََ»مي‌گويد: چطور شده كه خداوند در اين سوره از همه‌ي نعمت‌هاي بهشتي اسم برده ولي از حورالعين نامي به ميان نياورده است؟ و حال آن كه، در آيات ديگر كه نعمت‌هاي بهشتي را بيان مي‌كند، مكرّراً سخن از حورالعين مي‌گويد؛ از قبيل: (وَ حُورٌ عِينٌ كَاَمْثالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَكْنُونِ)؛ [كَاَنَّهُنَّ الْياقُوتُ وَ الْمَرْجانُ ]؛[9] [وَ عِنْدَهُمْ قاصِراتُ الطَّرْفِ عِينٌ‌*‌ كَاَنَّهُنَّ بَيْضٌ مَكْنُونٌ]؛[10] ولي در سوره‌ي هل اتيََ با آن‌كه از درختان پرميوه و نهرهاي جاري و تخت‌هاي زيبا و لباس‌هاي حرير و دستبندهاي نقره و حتي]وُلدانٌ مُخَلَّدُون[كودكان خدمتكار جاودان همچون مرواريد غلتان سخن گفته است،از حورالعين اسمي به ميان نياورده است. سرّش چيست؟ اين عالم و مفسّر سنّي مي‌گويد: (رَعايَة لِحُرْمَة البَتُول وَ قُرَّة عَينِ الرَّسُول)؛ يعني چون خداوند در اين سوره پاداش‌هاي بهشتي اميرالمؤمنين و خاندان آن‌حضرت(علیهم السلام) را كه در رأس ابرار قرار گرفته‌اند بيان مي كند،سزاوار نبود با وجود حضرت بتولِ قرّة العين رسول در كنار علي(ع)سخن از حورالعين به ميان آيد و آن‌ها به عنوان پاداش بهشتي به علي(ع)ارائه شوند و لذا خداوند براي حفظ حرمت آن ريحانه‌ي رسول از حورالعين نامي نبرده است. ✾══════════════════✾✾ ❥❁اللهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج❁❥