پاسخ شبهه...... شخصی صدا میزد ای امام رضا مشکلی دارم عالمی شنید بهش گفت من 4 سوال از تو میپرسم جواب بده بعد حاجتت را بخواه . گفت بپرس 1 عالم پرسید : وقتی که حاجتت را از امام میخواهی آیا خدا صدایت را بهتر میشنود یا امام ؟ بعد از درنگی پاسخ داد : خدا عالم گفت بله . ⭕️اِنَّهُ هُوَ السَّمْیعُ العَلیم 2 عالم پرسید :آیا وقتی امام را میخوانی؛ امام به تو نزدیکتر است یا خدا ؟ کمی فکر کرد و گفت خدا عالم فرمود: بله ؛ درست است ⭕️نَحْنُ اَقْرَبُ اِلَیه مِنْ حَبلِ الوَرید ⭕️خداوند میفرماید ما از رگ گردن هم به شما نزدیکتریم . 3 عالم پرسید : وقتی حاجتت را میخواهی خدا مهربان تر است یا امام ؟ با فکر جواب داد : خب خدا عالم گفت بله . هو اَرحُم الراحمین 4 عالم پرسید وقتی حاجتت را میخواهی خدا توانا تر است یا امام که حاجتت را براورده کند ؟ پاسخ داد خداوند . عالم فرمود : بله إن اللهَ عَلیٰ کلِّ شيئ قَدیر . نتیجه : عالم گفت حالا فکر کنید وقتی که خداوند نزدیکتر ؛ شنواتر ؛ مهربانتر و تواناتر است و خودش مي فرمايد : وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ ۚ پس چرا غیر او را بخوانیم پاسخ شبهه...... 1⃣اگر کسی وجود ائمه اطهار (ع) را مستقل از خداوند تعال بداند، دچار و شده است و مطرود همان بزرگان نیز می‌باشد، اما وسیله قرار دادن که طبعیت هر امری است و بدون وسیله حتی نمی‌شود یک جرعه آب نوشید. 2⃣پزشک و دارو را وسیله‌ی معالجه و بهبود قرار می‌دهیم، اما می‌دانیم که (هو الشافی) شِفا از اوست. لذا در قرآن فرمود که برای رشد و قرب به سوی الله جل جلاله وسیله بجویید. يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ»؛ مائده ، آيه 35.؛ «اى مؤمنان! پرواى الهى داشته باشيد و به سوى او وسيله تحصيل كنيد». 3⃣خودش را به وسیله‌ی هدایت فرستاد، پیامبر را وسیله اخذ وحی و هدایت نمود، نماز را وسیله قرار داد و همین طور سایر امور و احکام را وسیله‌ی رشد و قرب به خودش نمود؛ حال چگونه کسی می‌تواند بدون وسیله کاری کند یا دست کم مدعی شود که بدون وسیله می‌تواند کاری بکند؟! در نماز هم که ظاهراً بدون وسیله و واسطه می گوییم «ایاک نعبد و ایاک نستعین»، خود نماز، این کلمات، مفاهیم آن، الفاظی که بیان می‌شود و سلسله مراتبی که نماز را به ما آموخته است، همه وسیله هستند. لذا در ابتدا نماز نیز نیت می‌کنیم که نماز می‌خوانم «قربة الی الله»، یعنی آن را وسیله قرب قرار می دهم.  4⃣آیات الهی را نیز بدون وسیله نمی‌توانیم دریافت کنیم وبگوییم از پیامبر اکرم و اهل بیت (ع) گرفته تا همین کتاب ظاهر (که همه وسیله هستند) را کنار می گذاریم تا خدا خودش به ما وحی کند. علم را نیز باید از خدا خواست، او علیم است و علم می‌دهد، اما آیا ما درس، کتاب، معلم، تعلیم و تعلّم را وسیله‌ی کسب علم نمی‌کنیم. 5⃣رزق را هم باید از خدا خواست چون او رازق است و هر چه هست مال اوست، اما آیا ما کار، تلاش و ارتباط با دیگران، داد و ستد و حتی ابزار و تجهیزات بی‌جان را وسیله‌ی کسب رزق از خداوند کریم نمی‌نماییم و آیا خودش به این امر نمموده است؟  6⃣آیا من و شما می‌توانیم بگوییم که اصل من و شما و ارتباط‌مان هست و وسایلی چون تجهیزات الکترونیکی، اینترنت و ایمیل را نمی خواهیم؟! پس انسان از توسل به وسایل چاره‌ای ندارد. منتهی وقتی بحث بندگی و هدایت و پای اهل عصمت (ع) وسط می‌آید، برای این که ارتباطمان با وسایل علم، دانش و هدایت را قطع کنند، وسیله را به بهانه‌ی توحید رد و تکذیب می‌کنند؟! 7⃣خدا فرمود برای عبادت و بندگی من به آدم که علم را به شما آموخت سجده کنید، شیطان گفت من یکی را معاف بدار تا طور دیگری عبادت کنم، لذا رانده شد. حال خدا می‌فرماید که برای عبادت من به پیامبر اکرم و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین، وحی و کتابی که با ایشان فرستادم و آنها را نیز مخزن وحی و معدن علم خود قرار دادم و اسوه، و پیشوای شما قرار دادم متوسل شوید (وسیله قرار دهید)، یک عده می‌گویند: خیر، ما را معاف بدار تا به گونه‌ی دیگری که خودمان می‌خواهیم بندگی کنیم و به تو نزدیک شویم؟! کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈