انسانیت، مساوی است با دین و ایمان، و اگر دین نباشد، انسانیتی نیست." (به نقل از کتاب "یکصد و ده سؤال از استاد مطهري " تأليف مجید باقری ص ٣۶) 2⃣ دستاویز نگارنده برای نفی حاکمیت دینی، استناد جستن از موضوع "غارت بار تریلی یا وانت چپ کرده توسط مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران" بوده است. در رد این دلیل باید گفت: 🔺اولا تحت حاکمیت دینی، مردم غیر دیندار نیز زندگی می کنند. این دسته از مردم جز به قوه ی قهریه (قانون) تمکین نخواهند کرد و هر جا که چشم قانون را دور ببینند، چه بسا رفتارشان از دایره ی انسانیت خارج شود. بنا بر این نسبت دادن چنین حوادثی به حاکمیت دینی یا مردم متدین، نسبتی بلاوجه و غلط است. 🔺ثانیاً شبیه همین حوادث در کشورهای به اصطلاح متمدن و دارای حاکمیت لائیک و غیر دینی نیز مکرراً اتفاق افتاده است. نظیر غارت فروشگاه ها در ایالت های مختلف آمریکا در خلال حوادث سیل و طوفان که سیستم های کنترل رفتارهای اجتماعی دچار اختلال گشته، عملاً از دست مجریان قانون برای کنترل این رفتارها کاری برنمی آید. 🔺ثالثاً در همه کشورهای صنعتی و متمدن نیز، تنظیم رفتارهای اجتماعی به مدد کنترل های شدید قانونی اعمال می شود و نه "اخلاقیات"! به طوری که بیشترین دوربین های کنترل رفتارهای اجتماعی در کشور انگلیس نصب شده است. 🔺رابعاً نویسنده از ذکر ده ها رفتار پسندیده ی مردم و شهروندان ذکری به میان نیاورده است که از جمله ی آنها، بازگرداندن اموال میلیاردی مفقودی توسط رفتگران شهرداری و یا سایر شهروندان به صاحبان آنهاست. 3⃣ اما نگارنده برای تأمین هدف ضدیت خود با حاکمیت دینی (به طوری که حتی جمهوری اسلامی را از نظام شاهی پهلوی نیز نالایق تر می شمارد.) مثال ناشیانه ی دیگری می آورد و آن بازگرداندن چندین چمدان اموال طلا ، دلار و پول نقد متعلق به یکی از ثروتمندان شیراز توسط عشایر و روستاییان است. ❗️اینگونه نتیجه گیری های ناشیانه از یک حادثه برای تایید و یا رد یک حکومت، اگرچه در بدو امر موفق به نظر می آید اما مردمی که در خلال زندگی خود با ده ها و صدها حادثه و پدیده های دیگر نیز مواجهند و آن را با حوادث و پدیده های دوران طاغوت مقایسه می کنند، نتیجه گیری شان متفاوت با نگارنده خواهد بود. از جمله در این حادثه: 👈 کیست که نداند فساد و تبعیض و ظلم در رژیم پهلوی بیداد می کرد و فقر و بی عدالتی در قالب انواع بزه ها و پدیده های ناهنجار اجتماعی تجلی و نمود پیدا می کرد به گونه ای که بالاخره پس از مبارزات بلندمدت مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) منجر به سقوط رژیم طاغوت و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران با 98/2% آرای مردم گردید. بر این اساس پی ریزی نظامی سیاسی برخاسته از خواست مردم و با هزینه ی سنگین، گام نخست ملت برای تحول کشور بوده است. اما یک تمدن برای تحولات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به گام های اساسی بعدی نیز نیاز دارد که در بستر زمان و با اراده ی خود شکل خواهد داد به سان همه ملت های دیگر، اما مبتنی بر نگاه دینی. 👈 نگارنده یا غافل است یا خود را به تغافل زده است، زیرا از مردم ایران در زمان طاغوت، سراغ قشری رفته است که به هیچ وجه تامین کننده ی نظراتش نخواهد بود، زیرا: 🔺اولا عشایر شیراز (قشقایی) مردمی معتقد و متدین و پیرو مذهب شیعه اثنی عشری بوده و هستند. بنا بر این رفتار یادشده از آنان در آن مرقومه، برخاسته از عمق باور دینی و اعتقاد به حلال و حرام بوده است و نه بر اساس تعالیم اجتماعی رژیم شاه! 🔺ثانیاً عشایر قشقایی همواره با رژیم شاهی اعم از پهلوی اول و دوم سر ستیز داشته اند به گونه ای که با سیاست های سرکوبگرانه ی رژیم مواجه بوده اند. اما عشایر در نظام جمهوری اسلامی ایران، چه در شکل گیری انقلاب و چه در دوره ی دفاع مقدس و چه در سایر عرصه های سیاسی و اجتماعی از خود نقشی قابل تحسین به جای گذاشته اند. ❗️چنین سیاه نمایی از دین و حکومت دینی فقط و فقط از به اصطلاح روشنفکرانی فاقد هویت اصیل ایرانی بر می آید که غرب را کعبه ی آمال خود یافته اند و ستیز با فرهنگ ایرانی را در زمره ی وظایف اجتماعی و علمی خود می شمارند. اینان آرزوی خود در بازگشت به دوران مشعشع! پهلوی را به دروغ به ملت ایران تعمیم می دهند در حالی که مردم اگرچه فساد و بی عدالتی را در هیچ نظامی برنمی تابند و به گونه هایی منطقی با آن مقابله می کنند، اما به هیچ وجه برای مبارزه با فقر و فساد، در تدارک بازگشت به گذشته ی تاریک خود و رژیم مستبد پهلوی نخواهند بود زیرا به آموزه های قرآن کریم باورمند است که می فرماید: "و ما کنت متخذ المضلین عضدا " (سوره کهف آیه 51) *و من هیچ گاه گمراه کنندگان را دستیار خود قرار نمی دهم.* ✍ 👈 انتقال مطالب با ذکر منبع، رعایت اخلاق و امانتداری است. 💠کانال: آنتی شبهه💠 🔸eitaa.com/Antishobheh 🔸sapp.ir/antishobhee