🚨 هفت گام برای 1⃣«گستره» رسالت تبیین یک رسالت مقطعی نبوده، گستره مفهوم تبیین همه «حوزه‌های مداخله‌ای جریان شیاطین» در عالم مثل شبهات اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و ... همه وسواس ابلیس را در بر می‌گیرد. بر این اساس الگوی مقابله‌ای نیز باید ترکیبی، چند وجهی و ناظر به ابعاد مختلف تهاجم دشمن باشد. 2⃣ «الزامات» تغیییر ریل از دفاع به تهاجم؛ در این مخاصمه و فوریت جهاد زینب‌گونه در زمان فعلی نیازمند به: -تدوین فوری سند راهبردی تهاجم ترکیبی و طراحی عملیات فوری دفاعی، ولی فعالانه در شرایط گذار -تربیت عناصر توانمند باورمند و متعهد به عنوان عوامل اصلی تبیین‌گر که مهمترین خصیصه آنها هم افقی با نگاه ولی جامعه باشد -تلاش جدی و گسترده برای بسط مفاهیم و ارزش‌های اخلاقی و دینی و تقویت مبانی اعتقادی جهادگران تبین -انجام اقدامات جبهه‌ای و هم‌افزا و پرهیز از خنثی‌سازی اقدامات سایرین 3⃣ «تجمیع ظرفیت‌ها» توجه به «بسترهای تبیین» خصوصا برای فوریت‌های فعلی و ایجاد «جریان تبیین» در لایه‌ها و سطوح مختلف، نیازمند انجام اقداماتی وسیع و ملی و همچنین در بخش‌های مردمی و مسئولان می‌باشد با این توضیح که برای ایجاد بستر به نظر می‌رسد شروع گسترده اقداماتی از طرف مسئولین ملی ضرورت بیشتری داشته و در مجموع نیازمند سه دسته فعالیت هستیم: -ارتباط وسیع مسئولین، صاحبان اندیشه دولتی و حکومتی و مردمی با لایه‌های پایین جامعه و عموم مردم -اجرای عملیات‌های وسیع جبهه‌ای برای عناصر اصلی جریان انقلابی خصوصاً شبکه‌های وسیع مردمی -حرکت منظم، پرشتاب، هنرمندانه و مدبرانه جریانات رسانه‌ای کشور با تمرکز بر رسانه ملی و فضای مجازی 4⃣ «موانع» حتماً نیازمند آنیم با رصد دقیق و بررسی و مطالعه در بلند مدت و کوتاه مدت با استفاده از نخبگان و متخصصین موانع اصلی در «پذیرش حق» و «قبول و باور دستاوردها و نقاط قوت انقلاب و نظام» و همچنین «نقاط ضعف و چالش‌های اصلی نظام سلطه» را شناسایی و برای رفع آن اقدام نماییم زیرا ممکن است حرف صحیحی در قالب صحیحی ارائه گردد ولی به علت نبود زمینه پذیرش تبعات منفی یا خنثی در جامعه داشته باشد. 5⃣ «محتوا» از آنجا که هدف دشمن، ارائه تصویر غیرواقعی از توان، امکانات و اتفاقات پیرامون جبهه خودی بوده و به دنبال تسخیر ذهن و قلب مخاطب است، محتوای قابل ارائه در جهاد تبیین نیازمند توجه به همه ابعاد تبیین در ساحت‌های مختلف چون «رویکرد پدافندی و واکنشی» «تبیین و دسته بندی حقایق» «دستاوردها» «عناصر و منابع قدرت» «توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها» می‌باشیم از این رو می‌توان محتوای مورد نیاز را در بخش‌های زیر دسته‌بندی کرد: -ارائه یک روایت «صحیح و مستند» و «هوشمندانه و بهنگام» از اتفاقات و حوادث -شناسایی گلوگاه‌هایی که ممکن است از طرف دشمن در نقطه تمرکز دشمنی قرار گیرد -شناسایی فوری سوالات، پرسش‌ها و ابهامات مردم و تهیه پاسخ‌های هوشمندانه و صحیح -بیان و ارائه مستدل و دقیق دستاوردها و نقاط قوت و امیدآفرین انقلاب -شناسایی دسته‌بندی و بیان مستند شیوه‌های جنگ روانی دشمن -رصد فوری و صحیح اقدامات دشمن و مقابله‌های هوشمندانه و پیشگیرانه با آنها 6⃣ «سازمان رزم» ساماندهی عملیاتی مردم پایه با استفاده از توان نهادهای رسمی و با ضرب شدن در قدرت رسانه‌ای ضروری به نظر می‌رسد. محور فعالیت در این سازمان رزم باید بر تقسیم کار، در نظر گرفتن همه ظرفیت‌ها، توان اقدام در همه اقشار و بر اساس راهبرد ارتباط مستقیم با مردم طراحی شود. چیزی شبیه اقدامات تبیینی در دوران انتخابات. اگر چه انجام این عملیات نیازمند توجیه و توانمندسازی لایه میانی یعنی عناصر مرجع و سر شبکه‌ها می‌باشد. 7⃣ «هدف‌گذاری برای تولید محتوا» در کنار اقدامات فوق که با قید فوریت باید ساماندهی و عملیاتی گردد نیازمند فعالیت گسترده پژوهشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و فعالین مردمی و نخبگانی و اندیشه‌ورزان حوزوی و دانشگاهی برای کشف بهترین شیوه‌ها برای ارائه محتوا به مخاطب و حل «گره‌های ذهنی» آنان می‌باشیم. 🆔 @Cultural_governance