ارتباط محرم با مهدویت ۲۵
۸. حقیقت انتظار در بارگاه امام حسین علیه السلام
در یکی از زیارت نامههای بارگاه ملکوتی امام حسین علیه السلام زائرین چنین میگویند:
«السلام علیک یا ابن رسول الله ان لم اکن ادرکت نصرتک بیدی فها اناذا وافد الیک بنصرتی قد اجابک قلبی و سمعی و بصری و بدنی و رایی و هوای علی التسلیم لک و الخلف الباقی من بعدک الادلاء علی الله من ولدک، فنصرتی لکم معدّة حتی یحکم الله بامره و هو خیر الحاکمین؛ [۱] درود بر تو ای فرزند رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم زمان شما را درک نکردم تا شما را با دستم نصرت کنم، اما اکنون با همة وجودم، قلبم، گوش و چشمم، بدن و رأیم و همة خواسته هایم تسلیم امر شمایم و در راه نصرت شما و جانشینان شما، یعنی راهنمایان به سوی خدا از فرزندان شما هستم. اکنون تمام نصرت و یاری من برای شما آماده است تا به هنگامی که خداوند اراده و حکم کند و او بهترین حاکم است».
از این فراز، معنا و مفهوم انتظار و کیفیت آمادگی برای ظهور امام علیه السلام روشن میشود؛ جان و دل، عقل و سر، رأی و هوا، همه را در راه امام حسین علیه السلام و مهیا داشتن و بر اراده و خواست او خود را هم سو کردن، روح انتظار است که جملة «و الخلف الباقی من بعدک» به این معنا هم تا این عصر امتداد میدهد.
چهار: همراه تشرفات
اشاره
در تشرفات فراوانی، دلدادگی و پیوند امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف با امام حسین علیه السلام منعکس شده است. در برخی از کتابها دهها نمونه ذکر شده است. [۲]
----------
[۱]: تهذیب الاحکام، ج۶، ص۵۸.
[۲]: ر. ک: عنایات حضرت بقیةالله به آثار امام حسین علیه السلام که بیش از هشتاد حکایت در این رابطه نقل شده است.
[از حسین ( علیه السلام ) تا مهدی ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) - صفحه ۶۹]
#محرم_مهدوی