نقش تیمسار
گفتوگو با سیدمحمدحسین مصطفوی
نماینده وقت صندوق بازنشستگی
🔹
آزادراه کاشان-قم / بخش پنجم🔹
🔸یکی از عوامل تصادفات مربوط به تاریکی آزادراه است. در دورهای که من مدیریت آزادراه کاشان-قم را به عهده داشتم تیمسار عباسعلی منصوری -نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل- دولت را برای روشنایی آزادراه تحت فشار قرار داده بود. آقای علی ربیعی وزارت راه و رئیس صندوق بازنشستگی کشور را به عهده داشتند. فشار زیادی به آقای ربیعی آوردند. وزیر هم دستور دادند موضوع بررسی شود.
🔸ما روشنایی آزادراه کاشان-قم را بررسی کردیم. صورتجلسهای با آقای زیلوچیان و آقای حسینعلی حاجی -فرماندار کاشان- و مسئولین دیگر امضا شد. صورتجلسه صد امضا داشت که صندوق بازنشستگی برای روشنایی نقاط حادثهخیز سرمایهگذاری کند و اداره برق هم برق آن را تأمین کند. قراردادی با ادارۀ برق بسته شد. حتی انتخاب پیمانکار هم به عهدۀ ادارۀ برق گذاشته شد و قرار شد صندوق فقط پول آن را بدهد. ادارۀ برق میگفت باید پیمانکار مورد تایید خودمان این کار را انجام بدهد.
🔸کار از مشکات شروع شد و سه چهار کیلومتر روشن شد. این مسیر به صورت آزمایشی دو ماه روشن بود. در صورتجلسه نوشته شده بود که ادارۀ برق بر اساس قانون روشنایی معابر برق آن را تأمین کرده و هزینهای نگیرد. اما همین ادارۀ برق گفت من برق ندارم و برای تأمین برق منطقه تحت فشار هستم و برق آزادراه را قطع کرد و کار متوقف شد!
🔸شما اگر میبینید آزادراه تهران-قم روشن است به خاطر فشار مقامات است. از زمان آقای لاریجانی که به عنوان نماینده مردم قم ریاست مجلس را به عهده داشت به دولت فشار وارد کرد که برق این اتوبان تأمین شود. البته لامپهای آن سفید و کم مصرف است. روشنایی هزینه دارد. نگهداری دارد. نگهداری آن دست آزادراه نیست. دست دولت و ادارۀ برق است.
🔸روشنایی آزادراه روبروی مشکات در زمان مدیریت من انجام شد. دوندگیهای زیادی انجام شد. همۀ اختیارات روشنایی از اجرا تا نگهداری در عهدۀ ادارۀ برق است و دولت باید هزینۀ آن را تأمین کند. این کار در زمان آقای منصوری شروع شد و قرار بود ادامه بدهند. آن موقع دلار 5800-5700 تومان بود ولی ادامه ندادند.
⬅️ادامه دارد....
➡️
https://eitaa.com/Roznegarkhabarnegar