تدبر حسینی
🌐مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۱۱ 💠خودبینی و انکار مقامات 🟡احتمالا فرمایش امام (ره
❓در پاسخ این سؤال که منکرین چه چیز را انکار می‌کنند، ☀️حضرت امام (ره) می‌فرماید: « ‏و از برای بعضی از ارباب ممکن است نوری اسمائی و صفاتی نیز خرق گردد، و به تجلیات ذاتی غیبی نایل شود و خود را متعلق و متدلّی به ذات مقدس ببیند، و در این مشاهده، احاطه قیّومی حق و فنای ذاتی خود را شهود کند، و بالعیان وجود خود و جمیع موجودات را ظل حق ببیند، و چنانچه برهانا بین حق و مخلوق اوّل، که مجرد از جمیع موارد و علایق است، حجابی نیست، بلکه [برای ] مجردات مطلقا حجاب نیست برهانا، همین طور این قلبی که در سعه و احاطه هم افق با موجودات مجرده شده، بلکه قدم بر فرق آنها گذاشته، حجابی نخواهد داشت. 🟡چنانچه در حدیث شریف کافی و توحید است: إنّ روح المؤمن لأشدّ اتّصالا بروح الله من اتّصال شعاع الشّمس بها‏ 🟡و در مناجات «شعبانیه»، که مقبول پیش علما و خود شهادت دهد که از کلمات آن بزرگواران است، عرض می کند: إلهی، هب لی کمال الإنقطاع إلیک، و أنر أبصار قلوبنا بضیاء نظرها إلیک حتّی تخرق أبصار القلوب حجب النّور، فتصل إلی معدن العظمه، و تصیر أرواحنا معلّقه بعزّ قدسک. إلهی، و اجعلنی ممّن نادیته فأجابک و لاحظته فصعق لجلالک فناجیته سرّا و عمل لک جهرا.‏ 🟡و در کتاب شریف الهی، در حکایات معراج رسول اکرم، صلّی الله علیه و آله، چنین می فرماید: ثمّ دنی فتدلّی، فکان قاب قوسین أو أدنی.‏‏ و این مشاهده حضوریه فنائیه منافات با برهان بر عدم اکتناه و احاطه و اخبار و آیات منزّه ندارد،‏ ‎‏بلکه مؤید و مؤکد آنهاست.‏ ... كسي كاو از نوافل گشت محبوب به لاي نفي كرد او خانه جاروب درون جاي محمود او مكان يافت ز بي يسمع و بي يبصر نشان يافت سرالصلوه / صفحه هفت/ بخش یازده استادضرابی/تیرماه ۱۴۰۲ @Tadaborehussaini