#رجعت_از_دیدگاه_علما
🔻
دیدگاه #سید_مرتضی رضوان الله علیه
إنّ الذی تذهب الشیعه الامامیه الیه أنّ اللّه تعالی یعید عند ظهور امام الزمان المهدی سلام الله علیه قوما ممن کان قد تقدم موته من شیعته لیفوزوا بثواب نصرته و معونته و مشاهده دولته و یعید أیضا قوما من اعدائه لینتقم منهم فیلتذّوا بما یشاهدون من ظهور الحق و علوّ کلمه اهله و الدلاله علی صحّه هذا المذهب أنّ الذی ذهبوا الیه مما لا شبهه علی عاقل فی أنّه مقدور للّه تعالی غیر مستحیل فی نفسه فانّا نری کثیرا من مخالفینا ینکرون الرجعه انکار من یراها مستحیله غیر مقدوره و اذا ثبت جواز الرجعه و دخولها تحت المقدور فالطریق الی اثباتها اجماع الامامیه علی وقوعها فانّهم لا یختلفون فی ذلک و اجماعهم قد بیّنا فی مواضع من کتبنا أنّه حجه لدخول قول الامام سلام الله علیه فیه.
آن چه درباره رجعت شیعه امامیه به آن معتقد است، آن است که خداوند تعالی بعد از ظهور حضرت مهدی سلام الله علیه گروهی از کسانی را که قبلا از دنیا رفته اند به این جهان باز می گرداند تا در ثواب و افتخارات یاری او و مشاهده حکومت حق بر سراسر جهان شرکت جویند،
و نیز گروهی از دشمنان را باز می گرداند تا از آن ها انتقام گیرد.
مومنین از مشاهده غلبه حق و این که کلمه اهل حق بر تمام کلمات برتری پیدا کرده است لذت می برند.
دلیل بر صحت این مذهب این است که هیچ عاقلی نمی تواند قدرت خدا بر این امر را انکار کند زیرا این امر هیچ استحاله ای ندارد، در حالی که بعضی از مخالفین ما چنان این موضوع را انکار می کنند که گویی آن را محال و غیر ممکن می شمارند.
مخالفین دلیل بر رد رجعت را غیر ممکن بودن آن دانسته و آن را محال می پندارند و می گویند غیر مقدور است. پس وقتی اثبات شد که رجعت محال نیست. پس طریق برای اثبات آن اجماع امامیه بر وقوع آن است.
هیچ عالمی از علمای شیعه در این امر اختلاف ندارند و ما در جاهای مختلف در آثارمان روشن کردیم که این اجماع حجت است به دلیل وجود قول امام سلام الله علیه در آن (در بین مجمعین).
📚سفینه البحار ص ۳۱۶
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49