🔶 چرا مدرسه موسوم به امام‌کاظم علیه‌السلام را دوستش ندارم؟ [بخش انتهایی] 🔻نظم مخصوص همه است. آسانسورها که البته بهترین مارک هیوندا هستند و نظیرش را عُمرا جایی ندیده‌اید و با این وضعیت تحریم و دلار، عُمرا جایی بتواند بخرد. تعداد فراوان است. خب اینکه خوب است. اما اینجا آسانسورهای حرفه‌ای هم داریم. مثلا بعضی آسانسورها برای اساتیدند که زود و به موقع بتوانند سر کلاس برسند! مثل بعضی سرویس‌های بهداشتی! اینجا البته قم است و حوزه علمیه است و اخلاق اسلامی و از این حرفا که خودتان بهتر می‌دانید. 🔻 گرسنه‌تان شده؟ در کل تابلوهای مدرسه معرفی‌نامه بوفه نصب شده که بیا پیشمان چایی بخور؟ خب اول باید یک دور قمری از ساختمان راست بزنید، بیایید حیاط، بعد بیایید ساختمان چپ. انتهای سالن، درب خروج به حیاط‌پشتی وجود دارد و تنها این درب باز است. چی شد؟ بسته است! درب قلف است. ولی الحمدلله درب بسیار بزرگ چوبی شیکی است که نظیر ندارد. مثل در حرم حضرت معصومه. قفلش هم ۴زبانه دارد که از لای دو در، خودنمایی می‌کند. 🥰 🔻 راستی؛ اینجا همه چیز روی نظم است. مثلا جلسه دانش تبلیغ دین استاد پناهیان، یکی از شب‌ها چند دقیقه‌ای ادامه پیدا کرد؛ از اتاق مرکزی، برق سالن‌ها و مسجد را دانه‌دانه خاموش کردند تا ما بفهمیم که کُت تن کی است. 😊 ☣️ اینجا به مکانیکی‌ترین شکل ممکن نظم‌ظاهری دارد. در اینجا همه چیز سرجای خودش است، به جز اصلی‌ترین چیز! من فکر می‌کنم از حضورم دارد بیگاری کشیده می‌شود! اینکه اینجا قدم بزنم، این معنا را دارد که اینجا همه چیز درست‌وسرجای‌خودش است. این مدرسه خیلی بزرگ است، اما برای من جای نفس کشیدن ندارد! پر از معناست. از بی‌ادبی‌ و اش احساس خفگی می‌کنم. (پی‌نوشت: شاید بگویند خب جوانِ‌جاهل، راهکار بده! اولا می‌گویم من چه کاره ام که راه حل بدهم! ثانیا می‌گویم همانطور که برای معماری چشم‌نواز و پرسنل خدوم و تاسیسات پیچیده، هزینه می‌کنید؛ مدیریت هم یک کار پیچیده است و با خرده‌فرمایش اخلاقی در نمی‌آید! باید برایش هزینه کنید، بازخوردگیری کنید، اثرسنجی کنید و متناسب با اثرسنجی، بازطراحی کنید تا ان‌شاءالله باذن‌الله منجر به خروجی شود. البته قبلش باید بپذیریم که نقصی در کار است!) @aliebrahimpour_ir