0047-KharejFeq-14030625.mp3
24.22M
🔊| مروری بر مباحث مطرح شده در جلسه قبل نسبت به دو فرع نجاست ماء مضاف (اصل نجاست ماء مضاف و نجاست جمیع ماء مضاف ولو کثیر باشد)/ محل بحث، نجاست ماء مضاف کثیر است/ دوره های فقهی مختلف نسبت به ادله نجاست ماء مضاف کثیر/ در یک دوره، تنها دلیل بر نجاست آن، شهرت و اجماع است/ از زمان کاشف الغطاء تا حاج آقا رضا همدانی، در کنار اجماع، اجتهاد در این مساله شروع شد/ از زمان آخوند خراسانی به بعد (همچون محقق خوئی)، اجماع کنار رفته و تمرکز بر اجتهاد شده است/ در دوره اخیر با تمرکز بر اجتهاد و استدلال، از اطلاق ادله یا علت مذکور از آنها استفاده میشود اما دلیل خاص وجود ندارد/ در دوره اول که تمرکز بر اجماعات است، تا قبل از زمان ابن ادریس پرداختن به مساله نجاست ماء مضاف کثیر، وفور ندارد 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج فقه. یک شنبه. 25/6/1403 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b