هشدار امام زمان به کسانی که خمس نمی دهند! 🔻 محمد بن جعفر اسدی می‌گوید از جمله چیزهایی که در جواب پرسشهای من از صاحب الزمان ع به من رسید، این بود که حضرت فرمود: درباره کسی که اموال ما (یعنی خمس) را که در دست اوست، برای خود حلال می‌داند و بدون دستور ما آن‌ها را خرج می‌کند، پرسیده بودی. هر کس این کار را بکند، او است و ما دشمن او هستیم. پیامبر خدا ص فرموده کسی که از اموال عترت من چیزی را که خداوند حرام کرده است، حلال بداند، او است به زبان من و به زبان هر پیامبر اجابت شده ای. پس هر کس به ما ظلم کند، از جمله ظالمان به ماست و خداوند بر اوست، به قول خداوند عز و جل: "آگاه باشید که لعنت خدا بر ظالمان است". و اما در مورد مسئله ای که پرسیده بودی درباره املاک و زمین‌هایی که متعلق به ماست، آیا جایز است که به عمران و آبادانی آن‌ها بپردازی و خراج آن‌ها را بپردازی و آنچه از درآمد آن‌ها باقی می‌ماند را به سمت ما بفرستی، به نیت اجر و تقرب به ما؛ جواب این است که هیچ کس حق ندارد در مال غیر بدون اجازه او تصرف کند. پس چگونه ممکن است در مال ما چنین کاری جایز باشد؟ هر کس در مال ما کاری را بدون دستور ما انجام دهد، چیزی را که بر او حرام است، برای خود حلال کرده است و هر کس از مال ما چیزی بخورد، در حقیقت آتش در شکم خود می‌ریزد و به زودی در آتش خواهد سوخت. 📕عَنْ أَبِی الْحُسَیْنِ مُحَمَّدِ بْنِ جَعْفَرٍ الْأَسَدِیِّ قَالَ کَانَ فِیمَا وَرَدَ عَلَیَّ [مِنَ] الشَّیْخِ أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عُثْمَانَ الْعَمْرِیِّ قَدَّسَ اللَّهُ رُوحَهُ فِی جَوَابِ مَسَائِلِی إِلَی صَاحِبِ الدَّارِ ع وَ أَمَّا مَا سَأَلْتَ عَنْهُ مِنْ أَمْرِ مَنْ یَسْتَحِلُّ مَا فِی یَدِهِ مِنْ أَمْوَالِنَا وَ یَتَصَرَّفُ فِیهِ تَصَرُّفَهُ فِی مَالِهِ مِنْ غَیْرِ أَمْرِنَا فَمَنْ فَعَلَ ذَلِکَ فَهُوَ مَلْعُونٌ وَ نَحْنُ خُصَمَاؤُهُ فَقَدْ قَالَ النَّبِیُّ ص الْمُسْتَحِلُّ مِنْ عِتْرَتِی مَا حَرَّمَ اللَّهُ مَلْعُونٌ عَلَی لِسَانِی وَ لِسَانِ کُلِّ نَبِیٍّ مُجَابٍ فَمَنْ ظَلَمَنَا کَانَ مِنْ جُمْلَةِ الظَّالِمِینَ لَنَا وَ کَانَتْ لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَیْهِ بِقَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَلا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَی الظَّالِمِینَ إِلَی أَنْ قَالَ وَ أَمَّا مَا سَأَلْتَ عَنْهُ مِنْ أَمْرِ الضِّیَاعِ الَّتِی لِنَاحِیَتِنَا هَلْ یَجُوزُ الْقِیَامُ بِعِمَارَتِهَا وَ أَدَاءُ الْخَرَاجِ مِنْهَا وَ صَرْفُ مَا یَفْضُلُ مِنْ دَخْلِهَا إِلَی النَّاحِیَةِ- احْتِسَاباً لِلْأَجْرِ وَ تَقَرُّباً إِلَیْکُمْ فَلَا. 📚 وسایل الشیعه ح 12670