#امام_شناسی
قسمت 2⃣1⃣
ادامه ⤵️
❓چرا علم و قدرتشان را "همه جا" بروز ندادند تا مسموم و مقتول نشوند؟
🔸برای اینکه هر انسانی تا آخر دنیا که می آید درسنامه ی بندگی امام را پیش رو داشته باشد و مجبور شود درسهای معرفت را بخواند تا بتواند بدرستی امتحان بندگی اش را بدهد
اگر غیر از این باشد مانند این است که جلسه ی امتحانی برگزار شود ولی پاسخ را هم دقیق و بدون ذره ای کم و کاست بگویند!!
🔹اینکه بالاترین تقلب است و قدرت انتخاب و اختیار از انسان گرفته می شود.
🔸امام علیه السلام هر وقت صلاح بداند تخصصش را نشان می دهد, آن "جا" مهم است.
جاهایی که لازم بود علی ، علی بودن خودش را نشان دهد نشان داده.
به این مثال دقت کنید:
👈 ارزش یک لیوان آب چقدر است؟ الان که ما تشنه نیستیم یک ریال هم ارزش ندارد ، اما ظهر عاشورا چقدر ارزش داشت؟
❓شمشیر زدن چقدر ارزش دارد؟
خیلی از اوقات شاید بکار بردنش ضرر داشته باشد ولی یوم خندق شمشیر علی کاری کرد که همه دشمنها در رفتند و پیغمبر هم فرمود:
که این ضربت علی از عبادت جن و انس بالاتر بود.
👈 چرا؟ چون جاش بود.
🔸یک چوب کبریت در یک شب سرد در بیابان برای فردی که از سرما دارد می میرد، خیلی ارزش دارد , با همان یک چوب از مرگ نجات پیدا می کند.
🔸اگر علی ظلمِ جسارت کنندگان به حضرت زهرا را می بیند و واکنشی نشان نمی دهد بخاطر اینست که او یک چیزی می بیند که ما نمی بینیم. جای واکنشی که اهل سنت فکر می کنند , نیست.
🔸این همان علی است که در جنگ خندق با یک ضربه طرف را ۳ تکه کرد ، این همان علی است و فرقی نکرده.
کسی که علی را بشناسد مثل سلمان نظر می دهد.
لازم است شیعیان با چشم سلمان درباره ی علی نظر دهند نه مثل دشمنان.
🔸در بخشی از روایت طارق بن شهاب( که قبلا از آن نقلی کردیم) آمده:
آیا (امام) شناخته میشود؟
وصف میشود؟
می شود به او علم پیدا کرد؟
او را درک کرد؟
و کسی را که شعاع جلال کبریا و موجب شرافت آسمانها و زمین است احاطه کرد؟
💥ادامه دارد...#کانالعطرظهورمولا ↙️↙️↙️
@atr_ir