🕸فصل هفتم: بهاییت و سیاست
۱. پیوند بهاییت با استعمار
🔹ج) بهاییت و اسرائیل
یک - پیشینه تاریخی
لروی آیواس منشی کل شورای بین المللی بهایی، در نامه ای به تاریخ سوم مه ۱۹۵۴، با کمال افتخار به ملاقات شوقی افندی با رئیس جمهور اسرائیل اشاره میکند و مینویسد:
روز دوشنبه ۲۶ آوریل ۱۹۵۴، از برای عالم بهایی، روز تاریخی به شمار میرود؛ زیرا در این یوم برای اولین دفعه در تاریخ امر، رئیس دولت مستقلی رسماً از مقام مبشر شهید آیین بهایی و مقام مرکز میثاق حضرت
بهاء الله دیدن نموده، به حضور ولی امر بهایی (شوقی افندی) مشرف گردید. [۱]
و شوقی افندی رسیدن به این افتخار بزرگ را در تلگراف تاریخ چهارم مه ۱۹۵۴م. به محفل بهاییان ایران این گونه خبر میدهد:
رئیس جمهور اسرائیل به اتفاق قرینه [۲] محرمه میسیس بن زوی بر حسب قرار قبلی، پس از پذیرایی که به افتخار ایشان در بیت مبارک حضرت عبدالبهاء به عمل آمد، اعتاب مقدسه را در جبل کرمل زیارت نمودند. این زیارت اولین تشرف رسمی است که از طرف یکی از رؤسای دول مستقله از مقامات مقدسه حضرت اعلی و مرکز میثاق حضرت بهاءالله به عمل آمده است. [۳]
----------
📗[۱]: اخبار امری، ش ۳، (تیر ۱۳۳۳)، ص۹.
📗[۲]: قرینه محرمه ضمنی همسر است و این از حصائص بهاییان است که در عین ادعای تجدد همچنان بر الفاظ و عبارات دوره قاجاریه (عهد باب و بها) جمود دارند.
📗[۳]: اخبار امری، ش ۱۲، (فروردین ۱۳۳۲).
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۳۴
#بهائیت_و_سیاست
🚫
@bahaiyat🚫