هدایت شده از یاسریع الرضا
باسلام (توضیح موضوع) وَقَالَ علیه السلام: خُذِ الْحِکْمَةَ أَنَّی کَانَتْ، فَإِنَّ الْحِکْمَةَ تَکُونُ فِی صَدْرِ الْمُنَافِقِ فَتَلَجْلَجُ فِی صَدْرِهِ حَتَّی تَخْرُجَ فَتَسْکُنَ إِلَی صَوَاحِبِهَا فِی صَدْرِ الْمُؤْمِنِ. (و درود خدا بر او فرمود: را هر کجا که باشد، فراگیر، گاهی حکمت در سینه است و بی‌تابی کند تا بیرون آمده و با همدمانش در سینه مؤمن آرام گیرد.) [1] . از این رو رسول گرامی‌اسلام صلی الله علیه وآله به یهودی، ، و دیگر اقوام و أدیان اجازه می‌داد که در کشور اسلامی و شهر مدینه، داشته باشند، و مردم را« » کنند. در امام علی علیه السلام نیز طبیب حق داشتن مطب و درمان بیماریها را داشت. 👈در صورتی که در دیگر حکومت‌ها و حاکمیّت‌ها از اینگونه خبری نبود و نیست. ❌اجازه ویزیت کردن پس از ضربت خوردن حضرت علیه السلام ،پیشنهاد دادند که بیاورند. در میان اطباء معروف آن روز« عمرو هانی سلونی»، از همه مشهورتر و صاحب کرسی، و مذهب او بود. او را آوردند، و امام هم نکرد. 👈یعنی از علم و تخصّص باید استفاده کرد، هر جا و توسط هر کسی که باشد. (آنگونه که رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم به طبیب در مدینه اجازه باز کردن مطب داد.)👇 طبیب گفت: گوسفند بیاورید. آوردند، و به دستور طبیب آن گوسفند را ذبح کردند. طبیب گوسفند را گرفت، و گرم بر روی زخم گذاشت و با فشار در آن دمید تا آنکه شُش در زخم سر علیه السلام فرو رفت، کمی صبر کرد و آن را بیرون آورد، دید که زهر به مغز سر رسید، گفت: . [۲] ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ (1) حکمت 79 نهج‌البلاغه معجم‌المفهرس محمد دشتی. (2) ناسخ التواریخ ج 4 ص 286 ✍ 🔵🔴🔵 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin