💠🔹🔸🔹🔸🔹🔸..ا﷽ا..🔸🔹🔸🔹🔸🔹💠 قسمت_بیست_و_هشتم «وَ أُمَنَاءَ الرَّحْمَنِ» (قسمت دوم) آگاه کردن بندگان از اسرار الهی و سپردن این امانت به امام بعد از خود حضرات معصومین در این فراز در دو جایگاه قرار می‌گیرند: 1. اول آن كه بندگان را از اسرار الهی آگاه كنند و آگاه كردن آنها باعث وصول بندگان به حق شود. قلوب معصومین ظرف امر خدای سبحان است. «وَما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ یشاءَ اللَّه» «شما هیچ چیز را نمى‏‌خواهید مگر اینكه خدا بخواهد» آنها چیزی طلب نمی‌كنند كه اراده خدا آن را فرا نگرفته باشد از این رو قلوب آنها جایگاه رحمت حق است و این رحمت را میان بندگان تقسیم می‌كنند. 2. دوم اینكه هر یك از حضرات معصومین نسبت به امام بعد از خود امین هستند و آنچه را باید به امام بعد از خود یادآوری كنند و به او بسپارند انجام می‌دهند و این بزرگواران سفارشات لازم را در اختیار امام بعد از خود قرار می‌دهند. لازم به ذكر است كه در هر دوره از زندگی بشر تنها یك امین رحمان در دنیا زندگی می‌كند. یعنی دنیا همیشه در خدمت یك امام است و زمین هیچ گاه از این حجت خالی نیست. آنها هم امین امامت خویش‌اند و هم امین ولایت. خداوند هر آنچه زندگی بشر به آن نیازمند است به آنها سپرده است. حضرت حق كتاب خویش را به آنها سپرده است تا احكام و قوانین زندگی را به مردم برسانند. امام باقر سلام الله علیه در ذیل آیه شریفه ۵۸ سوره نساء كه خداوند می‌فرماید:« إِنَّ اللَّهَ یأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى‏ أَهْلِها»؛« به درستی كه خداوند شما را امر می‌كند كه امانات را به صاحبان آن تسلیم كنید»، فرمود: مقصود امام است به امام بعد از خود و نباید دیگری را معرفی كند و این امانت را از صاحب اصلی آن بگرداند. ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین در رساندن پیام به این گروه در عصمت كامل هستند و ممكن نیست ذره‌ای اسرار الهی در این جابه جایی تغییر كند. امین، بی اذن حق در امانت دست نمی برد ائمه اطهار علیهم‌السلام عالِم به علم حضرت حق‌اند، اما امانتداری آنها باعث نمی‌شود كه از این امتیاز بدون اذن حق برای خویش بهره‌ای برگیرند. آنها امانتدار زندگی و مرگ همه مخلوقات‌اند، حتی از تولد و مرگ خود آگاهند، اما در زندگی هیچ‌یك از آنها مشاهده نشده است كه تقاضای تغییر مقدرات خود و یا دیگران را داشته باشند مگر آنكه اذن خدای سبحان پشتوانه این تغییر باشد، زیرا امین هیچ گاه قصد تغییر و تبدیل امانت را نمی‌كند مگر به اذن صاحب آن. گفتیم رحمان از رحمت گرفته شده است و رحمت، نعمات مادی و معنوی است. بنابراین هركس در عالم تقاضای نعمت مادی و معنوی دارد باید دست به دامن «أُمَنَاءَ الرَّحْمَن» شود، زیرا این امانتداران به اذن حق اجازه دادند تا از خزانه كرم خویش نیازهای فرد را مرتفع سازند. كلید همه خزائن عالم در دست آنهاست و هر قفل بسته‌ای با كلید این خزانه داران گشوده می‌شود. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 💠 عضویت در کانال👇 ┏━⊰✾✿✾⊱━━━━━━━─━━┓ https://eitaa.com/joinchat/3425632329C51b55e51f7 ┗━━━━━━━─━━⊰✾✿✾⊱━┛ http://eitaa.com/basershiea