💠 *وظایف ما در عصر غیبت* 💠
🔸 قسمت 55
✳️ *فلسفه انتظار* ✳️
*️⃣ *انتظار عام* *️⃣
🔹👈 حال در اینجا این سؤال مطرح است که مراد از فرج در این روایات چیست که انتظار آن افضل عبادات شمرده شده است؟⁉️
👈 و انتظار فرج چه اثری دارد که این همه برای آن اهمیّت قائل شده اند؟ آیا مراد به انتظار فرج همان انتظار فرج حضرت مهدی علیه السلام است که در این روایات متعلّق و مورد آن به جهت وضوح بیان نشده است؛ زیرا در احادیث دیگر از شیعه و سنّی به شخص منجی نیز اشاره شده است که او مهدی این امت از نسل رسول خدا صلی الله علیه وآله میباشد؟ و یا این که مراد به انتظار فرج، کلّی و عام است؟ به این معنا که فرج و گشایش و نجات شیعه بلکه تمام مظلومین عالم از ظلم و بی عدالتی و شرک و فساد و تبعیض و بی دینی امری بسیار مطلوب است، و لذا انتظار آن نیز از باب این که شخص منتظر را مستعدّ و زمینه ساز آن فرج میکند افضل عبادات است. و این منافاتی ندارد با روایاتی که صاحب آن فرج حقیقی را نیز نام برده و مشخص کرده است؟ این سؤال را بعد از نقل روایات خاص پاسخ خواهیم داد.❗
*️⃣ *انتظار خاص* *️⃣
(ادامه دارد) ...
➖〰️➖〰️➖〰️➖〰️➖
📚: وظایف ما در عصر غیبت، (علی اصغر رضوانی)، صفحه ۵۴.
⛈️🌤️بـوی ظـهـور🌤️⛈️
https://chat.whatsapp.com/CwfcV2Ysy4JCM5071GEki5https://eitaa.com/booye_zohoor_resane_zohoor@resane_zohoor#وظایف_ما_در_عصر_غیبت#علی_اصغر_رضوانی#فلسفه_انتظار#حقیقت_انتظار_فرج#عناصر_تشکیل_دهنده_انتظار#اقسام_انتظار#انتظار_در_مکاتب_غیردینی#انتظار_در_عهد_قدیم#انتظار_در_عهد_جدید#انتظار_عام#انتظار_خاص