📚 #دانش_بازاریابیسیاسی | سه منظر مطالعاتی بازاریابی سیاسی
🔰 بازاریابی سیاسی را میتوان از سه منظر مطالعه کرد: ١.مطالعات کمپین ٢.ارتباطات سیاسی ٣.مدیریت بازاریابی
محققان با توجه به پیشینهی برجستهی علوم سیاسی، معمولا بازاریابی را در درون مطالعات کمپین جا میدهند. هاروپ و میلر نشان دادند که مطالعات کمپین خلاءی بزرگ در ادبیات علوم سیاسی است. رقابتهای انتخاباتی نقطه شروع نوعی خاص از رقابت در دنیای مدرن است. رقابتی که در سراسر جهان دموکراتیک دیده می شود و عمدتاً پاسخی است به تکنولوژی جدید و ورود مهارتهای حرفه ای ارتباطاتی. مطالعات کمپین، به خلاف مطالعات کمپین فردی، در امریکا پا به عرصه گذاشت و محققان، تغییرات کمپین را مورد بررسی قرار دادند. در دوران پیش از اختراع تلویزیون، کمپینها شامل ارتشهای بزرگی از داوطلبان میشدند که تابلو نصب میکردند، جزوه پخش مینمودند، ملاقات هایی تشکیل می دادند تا گزینهی مورد نظر انتخاب شود. این کمپینها بر مبنای کار بودند و با داشتن سطح پایینی از تکنولوژی دارای مراکز تصمیمگیری بودند که با شبکهای از نمایندگان تمام وقت در سرتاسر کشور پخش شده بود. در مقابل، کمپین نوین بر مبنای سرمایه است و بر تعداد کمتری از داوطلبان اتکا دارد. دارای مدیریت مرکزی منسجمتری است، اتکای بیشتری بر متخصصان رسانه و بازاریابی که عضو حزب ایشان نیستند دارد و ارتباط چهره به چهره کمتری با رأیدهندگان دارد و هدفگیری دقیقتری بر آرای شناور.
⏪
ادامه مطلب را از [اینجا] مطالعه نمایید.
✅
هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐
cpmstudy.ir
🆔
@cpmstudy_ir