🔮
#معرفی_مقاله | مطالعۀ تأثیر ابزارهای بازاریابی سیاسی بر مشارکت عمومی (مورد مطالعه: شهروندان منطقۀ 5 شهر تهران)
🔰
چکیده: امروزه از یکسو، چالش سیاستمداران برای نشان دادن چهرۀ متمایز از خود و برتری یافتن نسبت به رقبا و از سوی دیگر، تلاش برای جلب مشارکت حداکثری مردم در صحنۀ انتخابات، اهمیت بازاریابی سیاسی را بیش از پیش نمایان کرده است. در این پژوهش که از نوع توصیفی همبستگی است و به صورت پیمایشی انجام گرفت، تأثیر ابزارهای سنتی و مدرن بازاریابی سیاسی بر مشارکت عمومی رأیدهندگان، به طور کاربردی سنجیده می شود. جامعۀ آماری پژوهش حاضر، شهروندان منطقۀ 5 شهر تهران را شامل می شود که برای نمونهگیری از روش در دسترس (اتفاقی) استفاده شد و داده های آن نیز به کمک ابزار پرسشنامه گردآوری شده است. تجزیه وتحلیل دادهها نیز با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری در محیط نرم افزار لیزرل انجام گرفت.
نتایج پژوهش نشان میدهند استفاده از ابزارهای سنتی بازاریابی سیاسی، تأثیری معکوس و معنادار بر مشارکت عمومی رأی دهندگان دارد، اما به کارگیری ابزارهای مدرن بازاریابی سیاسی بر مشارکت عمومی رأیدهندگان، تأثیری مستقیم و معنادار می گذارد.
👥
نویسندگان: عباس نرگسیان، داریوش طهماسبی آقبلاغی، یاشار دیندار
📥 [
دانلود مقاله]
✅ هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)
➖➖➖➖➖➖
🌐
cpmstudy.ir
🆔
@cpmstudy_ir