📆 به مناسبت سالروز اجرای طرح حذف حجاب توسط رضا شاه
🔮
#گزارش_سیاستی | مواجهه با پدیده بیحجابی؛ با تأکید بر رویکرد وفاق و تعادل سیاسی
🔰 پدیده حجاب به واسطه دستکاریهای متعدد خارجی و داخلی در ادوار گوناگون تاریخ معاصر، ابعاد جدید و پررنگی از حیث سیاسی، اقتصادی، امنیتی، رسانهای و تبلیغاتی به خود گرفته است. از این رو هر نوع کنشگری اصلاحی و ساختیای در این ساحت، مستلزم نقشهای جامع و با درنظر گرفتن ذیننفعان مختلف دخیل است. رویکرد بازاریابی سیاسی با خاصیت اجتماعیبودگی(نگاه از پایین)، کمپینسازی(نقش دادن به ذینفعان در قالب یک نقشه واحد) و هویتمبنایی(التزام به همخوانی سیاستها با اصول بالادستی) میتواند تا حدی آسیبهای هر گونه کنشگری چند بعدی در این عرصه را بکاهد.
🔰گزارش پیش رو که با تمرکز بر رویکرد بازاریابی سیاسی، مبتنی بر دال محوری وفاق و با کاربست روش کمپینی، در تابستان 1402 به صورت غیررسمی منتشر و با متولیان تقنین در حوزه عفاف و حجاب به اشتراک گذاشته شد، تلاشی است در جهت تغییر و اصلاح نوع نگرش به سیاستگذاری و اجرا در جهت همراهی، ایجاد و تقویت انسجام اجتماعی که نخ تسبیح هرگونه کنشگری اصلاحگرانه اجتماعی را تشکیل میدهد.
نویسنده: مصطفی آقاجانی
با همکاری: سعید نادری اصل، محمدمهدی حسین زاده و حسن وکیل زاده
نظارت و ارزیابی: دکتر محمدامین باقری، دکتر سیدمجتبی عزیزی
تاریخ انتشار: پاییز ۱۴۰۳
✅ مرکز مطالعات بازاریابی سیاسی
➖➖➖➖➖➖
🌐
cpmstudy.ir