✅روش دوم:
پیاده کردن مشروح درس بعد از کلاس
در این روش، درس استاد را
#گوش_کرده و بعد از درس شروع به نوشتن آنچه فهمیدیم می کنیم.
این روش یکی از بهترین و علمی ترین روش های تقریر نویسی است.
✅مزایا:
1- توجه کامل به درس می شود تا اینکه وقت و توجه و انرژی صرف نگارش شود.
2- می توان بعد از درس، هنگام نوشتن به منابع دیگر مربوطه که استاد معرفی کره مراجعه شود و درسی کامل با شروحی از منابع دیگر تقریر شود.
3- می توان بعد از تقریر درس، نظریه مختار را نیزآورد که این کار بسیار مفید بوده و طلبه را به سمت اجتهاد سوق می دهد.
🔻معایب:
1- ممکن است این روش در اویل کار وقت گیر و اندکی خسته کننده باشد.
(قطعا بعد چند جلسه کار کشیدن مغز برای بازاوری مطالب و اطلاعات درسی،مغز به صورت خودکار به حرکت درآمده و در موارد دیگر نیز همینگونه عمل خواهد نمود به شکلی که کاملا جذاب و خوشایند می باشد )
2- ممکن است اندکی از بحث استاد فراموش شده و از قلم بیفتد.
3- این روش باید حتما همان روز انجام شود چراکه با اندکی تأخیر ممکن است مطالب در ذهن نمانده باشد.