⭕️ ارتباط بهتر را باید فرابگیریم... 🔷 ارتباط با دیگران به نظر موضوع ساده‌ای است. معمولا بسیاری از ما، خود را در آن متخصص می‌دانیم. شاید به سبب اینکه از کودکی تا به حال حرف زده‌ایم و معمولاً گفت و گو کردن را امری طبیعی می‌دانیم. شاید کودک پیش از آموختن سخن گفتن، انتقال پیام و رساندن مفهوم مورد نظر خود به دیگران را فرامی گیرد و با گریه و حرکات بدن منظور خود را انتقال می دهد. 🔶 زمانی‌که شاد هستیم و خود را به کسی نزدیک احساس می‌کنیم ارتباط برقرار کردن کار دشواری به نظر نمی‌رسد. هم ما احساس خوبی داریم و هم طرف مقابل و همه چیز به ظاهر خوب و بی‌کم و کاست است. اما وقتی اختلافی وجود دارد،برای تاثیر کلام خود نیاز بیشتری به مهارت‌های ارتباطی (مهارت کلامی) احساس می کنیم. 🔷 راستی در حالت عصبانیت چگونه گفت و گو می‌کنیم؟ با اشخاصی که از ما عصبانی هستند چگونه حرف می‌زنیم؟ با انتقاد چه می‌کنیم؟ وقتی طرف مقابل به حرف‌های ما گوش نمی‌دهد چه می‌گوییم؟ مواقعی که مخاطب غیر منطقی است و بیان دلیل و گاهی سخن گفتن بی اثر می شود ، چه باید کرد؟ در شرایط احساس رنجش، چگونه ارتباط برقرار می‌کنیم؟ در این مواقع برای اینکه بتوان به گونه‌ای موثر و به خوبی ارتباط برقرار کرد، انسان نیازمند فراگیری راهکار(تکنیک)های ارتباطی است تا بهتر و دقیق تر منظور خود را منتقل کند. 🔶 این نیاز از حوزه ارتباطات شخصی و خانوادگی گرفته تا ارتباطات شغلی و حرفه‌ای، گسترده است. 🔷 برای ارتقا مهارت های ارتباطی خود، سرمایه‌گذاری کنیم و به خاطر داشته باشیم: «به کاری گیری و تسلط بر این مهارت‌ و مشاهده آثار مطلوب آن بر زندگی، وابسته به فراگیری دقیق و تمرین و مداومت جدی دارد.» @ertebatmoaserdini .