#نفوذ_در_مجلس (۳۶)
⚠️⛔️⚠️⛔️⚠️⛔️⚠️⛔️⚠️⛔️⚠️
🔻 گفتمان سازی خط
#نفوذ_در_مجلس ششم:
↩️اقدامات جریانات نفوذی در بستر گفتمان های مطرح شده:
🔻 با توسعه و گسترش فعالیت های جریانات نفوذی در دوران
#خاتمی و با سوءاستفاده از فضای گفتمان سیاسی جامعه آن روز، جبهه مشارکت ایران اسلامی (با عدم اعتقاد به حکومت دینی و
#ولایت_فقیه و روحانیت و با قصد براندازی حکومت دینی پا به عرصه وجود گذاشته بود) و با صراحت بیشتر به اردوگاه اندیشه ولایی و مشخصاً به حضرت امام (رحمت الله علیه) حمله شد:
🔻
#اکبر_گنجی در مصاحبه ای با روزنامه آلمانی زبان بیان می دارد که (ما تلاش می کنیم [امام] خمینی را به گونه ای تفسیر کنیم که مخالف دموکراسی نباشد؛ خمینی دیگر وجود ندارد آنچه وجود دارد فقط برداشت های ما از سخنان اوست، او به هر حال یک روزی به موزه خواهد رفت و هیچ کس نمی تواند جلوگیری کند.)
🔻 چپ مذهبی، با روی کار آمدن دولت
#خاتمی ، گفتمان اصلاح طلبی که متاثر از اندیشه های سیاسی لیبرال لاکی، سوسیالیسم روسویی و پراگماتیستی بود را بر این دوران غالب نمود و به تفسیر و برداشت های معارض با اندیشه ی سیاسی امام خمینی (رحمت الله علیه) پرداخت.
🔻 کسانی چون
#عبدالکریم_سروش ، محمد مجتهدشبستری، مصطفی ملکیان، محمدتقی فاضل میبدی، حسن یوسفی اشکوری و
#سعید_حجاریان به تئوریزه کردن مبانی ای پرداختند تا با سست کردن بنیان های نظری ولایت مطلقه فقیه، آن را با نظریات سیاسی غربی هماهنگ نمایند؛ در این راستا بود که با مطرح کردن نظریه قبض و بسط تئوریک شریعت، دین حداقلی و حداکثری، پلورالیسم دینی، عرفی شدن ساحت دین، تساهل و تسامح توانستند به نظریه ی جدیدی در باب دولت در ایران دست یابند که معارض با اندیشه سیاسی امام خمینی (رحمت الله علیه) قرار داشت.
#ادامه_دارد
@gadamgadamtabandegi