💢 بنیامین بلوم یادگیری در حوزه شناختی رو به ۶ سطح تقسیم کرد که توجه به آن برای طلبه و استاد می تواند مفید باشد👇 1⃣ به یاد سپردن این سطح از یادگیری، سطحی ترین میزان یادگیری است. حفظ مطالب و فهرست کردن آن در حد شمارش حروف جر یا نام پادشاهان 2⃣ فهمیدن در این صورت می تواند مبحث مورد نظر را به زبان خود توضیح بدهد و از سطح حافظه فراتر رود افعال مرتبط👈 تفسیر کردن، با مثال بیان کردن، تکرار کردن، توصیف کردن، بازنویسی کردن، خلاصه کردن 3⃣ کاربرد در این مرحله آموزش از حد نظری و تئوریک، وارد فاز کاربرد و عمل می شود 👈 ضعف در این سطح یعنی۳سال ادبیات بخوانی ولی نتوانی متن کتاب را به درستی بخوانی یا نتوانی قاعده اصول را پیاده کنی 📌برای باید تمرین ویژه و جداگانه ای تعریف کرد 4⃣ تحلیل در این سطح، فرد یادگیرنده قابلیت تجزیه وتحلیل مباحث درسی را می یابد افعال مرتبط👈 فرق گذاشتن، تشخیص دادن، جدا کردن، تجزیه کردن، دسته بندی کردن، مقایسه کردن، طبقه بندی کردن 5⃣ نقد و ارزیابی نقد و ارزیابی، یکی از بالاترین سطوح یادگیری را شامل می شود. افعال مرتبط👈 انتقاد کردن، ارزیابی کردن، قضاوت کردن 6⃣ خلق و آفرینش  بالاترین سطح یادگیری، که در بردارنده تمام سطوح قبلی است. 👈یادگیرنده می تواند اطلاعات جزئی را بیان کرده و مورد استفاده قرار دهد و هم چنین آن ها را با هم ادغام کرده و مطالب تازه ای خلق نماید @hadianeha