استاد حسن ارشاد
💎 #درس_هایی_از_اقدس #بند_۱_نقد_۱۵ نقد کامل این ادعای جناب بهاالله را در کپشن، مطالعه فرمائید. 👇👇👇
💎 ۱۵. در تفکر بهائی، منظور از تعلیم و تربیت عمومی و اجباری، صرفا تعلیمات بهائی است. بند اول اقدس: «همانا اولین چیزی که خداوند بر بندگانش واجب کرده است شناخت کسی است که محل تابش وحی الهی و محل طلوع امر او است یعنی همان کسی که در عالم امر و خلق همان خدا است.هرکس به این شناخت دست یافت به همه خیرها دست یافته است و هر کس خود را محروم کرد از اهل گمراهی است حتی اگر همه اعمال را انجام دهد .» 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 بررسی و نقد این بند: 1️⃣ منظور از تعلیم و تربیت عمومی و اجباری: تربیت بر مبنای آموزه‌ها‌ی بهائی، آن هم به صورت اجباری 2️⃣ بر طبق گفته بهاالله در بند اول اقدس، همه دانشمندان و فرهیختگان عالم اگر به او ایمان نیاورند؛ از تعلیم و تربیت مناسبی برخوردار نبوده‌اند و اهل گمراهی هستند. 3️⃣ برعکس، اگر شخص‌ عامی کم‌سوادی، تعالیم او را بپذیرد؛ او به کل خوبی‌ها، دست یافته و نشان از تعلیم و تربیت خوب دارد. 4️⃣ تا جایی که جناب عبدالبها، کودکان بهائی را از رفتن به مدرسه غیر‌بهائیان، نهی می‌کند تا مبادا تعلیم ناصواب ببینند و چشم و گوش آن‌ها باز شود! « اطفال احباب در سائر مکتب‌های ملل مختلفه فرستادن و تربیت نمودن سبب جمودت و خمودت گردد» (منتخباتی از مکاتیب، جلد ۶، شماره ۴۵۱) 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ⬅️⬅️ درنتیجه: ❌ تعلیم و تربیت صحیح از دید آئین بهائی، بهائی کردن اطفال است که اجباری است.❌ 👈🏻 تمامی آموز‌ش دیدگانی که بهائی نیستند؛ جاهل‌اند و دور از تربیت صحیح❕