تبلیغ مکتوب در حوزه با چهار طیف از کنش‌گران حوزوی روبه‌رو است 1⃣ برخی خوب می‌نویسند؛ اما اطلاعات کمی از ماجرا و سوژه دارند، اینها به اندازه ادبیات، درس حوزه و یا دانشگاه را خوب نخوانده‌اند. 2⃣ برخی اطلاعات خوبی دارند؛ اما خوب نمی‌نویسند، اینها از لذت نوشتن کم‌بهره‌اند. 3⃣ برخی نوشتن را به منزله منبر می‌دانند و منبری می‌نویسند؛ در حالی که این دو از منظر فرم و روش انتقال پیام کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. 4⃣ برخی فقط می‌خوانند و تماشاگری می‌کنند که با مخاطب دینی تفاوتی ندارند، اینها در شهریه‌ گرفتن و یا طلبه‌بودن‌شان باید تجدید نظر کنند. 5⃣ برخی هم خوب می‌دانند و هم خوب می‌نویسند؛ اینها کمیاب‌ند، قدر این آدم‌ها در حوزه علمیه کم‌تر دانسته می‌شود، گاهی مثل آواره‌ها زندگی می‌کنند. اینها چوب حرف نزدن‌شان را می‌خورند و پای نوشتن‌شان‌ گرسنگی می‌کشند. 📎 در این باره آماده خواندن پیام‌‌های‌تان هستم. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6