#کپشن و
چند شرط برای تولید محتوای خوب ✍️...
💠 برای نوشتن یک کپشن خوب و حرفهای باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
1️⃣ ایدهیابی
ابتداییترین گام برای نوشتن یک کپشن خوب، پیداکردن ایدهای جذاب و درگیرکننده است تا روی مخاطب تاثیر بگذارد و همچنان او را درگیر محتوای شما نگه دارد. پس قبل از نوشتن کپشن حتما به ایدههای مختلف و ساختار کپشن خود فکر کرده و در نهایت بهتر ایده را پیادهسازی کنید.
2️⃣اهمیت مخاطبشناسی
با هر هدفی که محتوایی در شبکههای اجتماعی تولید میکنید یا کپشن مینویسید، در نهایت مخاطب بیشترین اهمیت را دارد. بنابراین باید به درستی مخاطب خود را بشناسید و ببینید در چه بستری کپشن مینویسید. در نتیجه کپشنی بنویسید که مناسب مخاطب شماست و به آن اهمیت میدهد.
3️⃣ اهمیت شروع کپشن
شاید یک کپشن به معنای واقعی مانند مقاله لید نداشته باشد، ولی چند کلمه ابتدایی آن اهمیت بسیاری دارد؛ چراکه بقیه کپشن در بخش more قرار میگیرد. به همین دلیل تلاش کنید مهمترین و جذابترین بخش کپشن که ترجیحا شامل کلمات کلیدی و موضوعی کنجکاوکننده است همان ابتدای کپشن خود بنویسید.
4️⃣لحن مشخصی داشته باشید
هر چه بیشتر بتوانید لحن و صدای (Tone of Voice) مشخصی داشته باشید، مخاطبان شما را بیشتر میشناسند. به عنوان مثال برخی همیشه عادت دارند در کپشنهای خود به تمام موضوعات نگاه طنز و کمدی داشته باشند، برخی کوتاه مینویسند و بعضی دیگر از اشعار برای بیان منظور خود استفاده میکنند.
5️⃣ نتیجهگیری و فراخوانی داشته باشید
سعی کنید کپشن خود را هدفمند به پایان برسانید. از حرفهایی که زدید نتیجه بگیرید و در نهایت با یک فراخوان مناسب و جذاب کاری کنید مخاطبان بازخورد موردنظر شما را ارائه کرده و اقدامی که مدنظرتان است انجام دهند. استفاده از Call To Action اهمیت زیادی دارد؛ چرا که باعث میشود نهتنها فالوئرها مخاطب قرار داده شوند و احساس ارزشمند بودن داشته باشند، بلکه کمک میکند مشارکت بیشتری داشته باشند.
#مهارت_تبیین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN