ایران فردا؛رسانه بسیج فرهنگیان
🔻غرفهٔ ۲۴: بازی با تاریخ 📜 تاریخ در مدرسه همیشه تنها به خواندن و امتحان دادن محدود نمی‌شود! لازم است با ایده‌های خلاقانه ترکیب شود تا دانش‌آموزان به‌درستی یاد بگیرند و تاریخ را آن‌طور که باید، تجربه کنند. «خانم محمدقاسمی» هنرستان آفتاب را به یک میدان بازی تبدیل کرد که تاریخ را روایت می‌کرد. حالا چه کسی می‌توانست این روایت‌ها را توضیح دهد و مقاومت را ترسیم کند؟ چه‌کسی بهتر از دانش‌آموزان؟! این بازی شامل ایستگاه‌های تاریخی مهمی بود که هر کدام به نام یکی از شهدای مدافع حرم نامگذاری شده بودند: ایستگاه ۱: اعلامیه بالفور (۱۹۱۷) – به نام شهید احسان حاجی حتم‌لو ایستگاه ۲: اشغال فلسطین و تأسیس رژیم صهیونیستی (۱۹۴۸) – به نام شهید مقداد محقانی ایستگاه ۳: جنگ شش‌روزه و اشغال کرانه باختری و غزه (۱۹۶۷) – به نام شهید یدالله ترمیمی ایستگاه ۴: انتفاضه‌ها – به نام شهید قاسم غریب ایستگاه ۵: طوفان الاقصی – به نام شهید حسین میردوستی قبل از شروع بازی، پیش‌زمینه‌ای از وقایع تاریخی و عکس‌های مربوطه در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شد تا بهتر بتوانند اسناد را بررسی کرده و سپس ایستگاه‌ها را کامل کرده و تحلیل‌های مناسبی برای روایت انتخاب کنند. پس از اتمام ایستگاه‌ها، یک نمایشگاه کوچک تاریخی برگزار شد که شامل بازی‌های تعاملی و تحلیلی است. این فعالیت‌ها به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که از طریق بازی و مشارکت فعال، مهارت‌های تحلیلی و تفکر انتقادی خود را تقویت کنند. 📎جالب اینجاست که دانش‌آموزان حتی درخواست کرده‌اند که این نوع بازی‌ها بیشتر برگزار شوند! 🇮🇷ایران فردا؛ رسانهٔ بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa