🚫هندسه عشقی یا به اصطلاح «عشق مثلثی» بین این زن زحمتکش با دو همسر سابق و فعلی در این فیلم، با ادعای انسانیت به تصویر کشیده شده! ادعایی که توجیه‌پذیر نیست و یکی از حفره‌های فیلمنامه‌ی ضعیف این اثر است. 🔺شخصیت‌پردازی بسیار ضعیف ابهام‌های فراوانی را ایجاد کرده؛ مخاطب متوجه چرایی تصمیم شکوه برای نگه‌داری فریدون و مهمتر از آن موافقت رضا نمی‌شود، رابطه دوستانه بین دو مرد فیلم که دوست قدیمی بودند و از قضا رضا در منزل فریدون عاشق شکوه شده؛ مبهم است، گفتگوی چندانی بین آنها صورت نمی‌پذیرد و اوج این ارتباط زمانیست که رضا رختخواب نجس فریدون را برای حفظ آبروی او به آتش می‌کشد! علت جدایی شکوه از فریدونِ متمول از دیگر ابهامات بی‌پاسخ فیلم است. ❗️داستان فرعی مهاجرت دخترک به خارج چه کمکی در پیشبرد داستان دارد! عکس شکوه چرا در کیف فریدون است و آیا شکوه راه دیگری جز تقسیم عاطفه بین دو مرد، برای ایفای انسانیت ندارد؟! مرگ فریدون نیز چرایی دیگر است! ⛔️پذیرفتن ادعای رفتار انسانی زن، منطق‌پذیر نیست؛ از طرفی رضای عاشق شاهد محبت و فداکاری شکوه به فریدون است و مشخص نیست چه بلایی سر «غیرت مردانه‌اش» آمده! طبق روال، تشخیص سینمای ایران در این موارد «تعصب» است و حکم آن «عدم ابراز» صادر می‌شود! 🔺اگر شکوه با افکار مدرن و شکل و شمایل سنتی خانه‌اش، زمزمه ترانه‌های قبل انقلابی و دو همسر سابق و فعلی‌اش، لایه نمادین فیلم در نظر گرفته شود، در این صورت نیز بهانه مناسبی برای ضعف‌های اساسی فیلمنامه دست و پا نخواهد شد! 📡 وایپ در پیام رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا @irwipe