عقبماندگی رسانه ملی در تبیین اقتصاد اسلامی
🔷سالهاست که در گفتمان اقتصادی جامعه، بحث از اقتصاد، بهویژه
اقتصاد مقاومتی میشود. برخی صرفا آن را تحمل فشارهای اقتصادی توسط مردم پنداشته و برخی روشنفکران و شاگردان مکتب اقتصادی غرب، آن را زاییدهی ذهن عدهای تندرو میدانند.
⚠️اما سوال اساسی اینجاست پرچمداران اقتصاد اسلامی و ایضا مقاومتی در جامعهی ما چه کسانی هستند.
مرجع رسمی این گفتمان اقتصادی کجاست؟
🔴وقتی مجری سازمان صداوسیما، آقای حیدری در اخبار سیما علنا مروج
اقتصاد لیبرالی بهعنوان پیشنهادی برای رئیس جمهور منتخب آینده شده و بهطور مثال در یک فقره تصریح میکند بگذاریم کارخانهای که دارد ورشکست میشود بشود تا کارخانههای جدید روی کار بیایند و بهرهوری رشد کند؛ این کجای فرهنگ اقتصاد اسلامی ماست.
✅گرچه برخی برنامههای تلویزیون همانند ثریا حرفهای خوبی در این زمینه بیان کردهاند ولی قطعا این بضاعت اندک سازمان عریض و طویل صداوسیما برای
گفتمانسازی اقتصاد اسلامی کافی نخواهد بود.
⁉️چرا رسانهی ملی حداقل محلی برای ترویج اقتصاد اسلامی نبوده و بهجای نشر
مکتب اصالت سود و زیان و حمایت از نظام سرمایهداری، طرفدار منافع قشر مستضعف نمیگردد.
📡 وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe