عقب‌ماندگی رسانه ملی در تبیین اقتصاد اسلامی 🔷سالهاست که در گفتمان اقتصادی جامعه، بحث از اقتصاد، به‌ویژه اقتصاد مقاومتی می‌شود. برخی صرفا آن را تحمل فشارهای اقتصادی توسط مردم پنداشته و برخی روشنفکران و شاگردان مکتب اقتصادی غرب، آن را زاییده‌ی ذهن عده‌ای تندرو می‌دانند. ⚠️اما سوال اساسی اینجاست پرچمداران اقتصاد اسلامی و ایضا مقاومتی در جامعه‌ی ما چه کسانی هستند. مرجع رسمی این گفتمان اقتصادی کجاست؟ 🔴وقتی مجری سازمان صداوسیما، آقای حیدری در اخبار سیما علنا مروج اقتصاد لیبرالی به‌عنوان پیشنهادی برای رئیس جمهور منتخب آینده شده و به‌طور مثال در یک فقره تصریح می‌کند بگذاریم کارخانه‌ای که دارد ورشکست می‌شود بشود تا کارخانه‌های جدید روی کار بیایند و بهره‌وری رشد کند؛ این کجای فرهنگ اقتصاد اسلامی ماست. ✅گرچه برخی برنامه‌های تلویزیون همانند ثریا حرف‌های خوبی در این زمینه بیان کرده‌اند ولی قطعا این بضاعت اندک سازمان عریض و طویل صداوسیما برای گفتمان‌سازی اقتصاد اسلامی کافی نخواهد بود. ⁉️چرا رسانه‌ی ملی حداقل محلی برای ترویج اقتصاد اسلامی نبوده و به‌جای نشر مکتب اصالت سود و زیان و حمایت از نظام سرمایه‌داری، طرفدار منافع قشر مستضعف نمی‌گردد. 📡 وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید @irwipe