یادداشت صد (۴): تله تصمیم سخت ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔺در دوران حسن روحانی، مشاورین دولت اعتدال و نخبگان جریان حامی او، فضای سیاسی کشور را طوری تصویر و ترسیم می‌کردند که هر تصمیم رئیس‌جمهور را با بهای گزافی به مردم بفروشند. کلیدواژه «تصمیم سخت رئیس‌جمهور» در آن دوران باب شد.‌ فضاسازی رسانه‌ای به نوعی بود که گویا حسن روحانی حاضر است، برای چرخیدن چرخ کشور، از محبوبیت خود هزینه کرده و خطاب و عتاب مردم را به جان بخرد. بعد از حسن روحانی، همان مشاورین و عناصر جریان اصلاحات، پیش پیش فضای رسانه‌ای را برای تصمیمات مهم دولت، سخت می‌کردند. مثلاً با درز اولین خبرهای طرح برداشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی، داد دلسوزی سفره مردم را سر دادند و اجرای چنین طرحی‌ را، اقدامی علیه منافع مردم جلوه دادند.‌‌ نمونه دیگر همین طرح مولدسازی اموال راکد و منجمد دولت است. فارغ از برخی انتقادات وارده به یکی از بندهای این طرح، از یاد نبریم اجرای موفق هر طرح مهم دولت، نیاز به آماده‌سازی مناسب افکارعمومی دارد، نه سخت کردن اصل اجرای این طرح.