⭕️ به مناسبت موسم اربعین ▫️هشدار درباره تبلیغ جریان احمد اسماعیل بصری، مدعی «یمانی و مهدویت» در موکب‌های مسیر اربعین ▫️آیا امام سیزدهم، وجود دارد؟ ▫️بخش ✍️مصطفی امیری ✅ اختلاف بین پیروان احمداسماعیل بصری 7. البته این جریان بین‌شان اختلاف افتاده است. فردی به نام «عبدالله هاشم»، «مکتب رایات سود» را تاسیس کرده و ادعای فرزندی احمد اسماعیل و حتی ادعای امام چهاردهم کرده است و می‌گوید: در حدیث وصیت اسم من آمده و حتی با آقای «ناظم العقیلی» نماینده امام سیزدهم در «مکتب نجف» اختلاف شدید پیدا کرده است. طنز ماجرا این جا است که با همان ادله که پیروان امام سیزدهم علیه شیعه استناد می‌کنند (تبدیل له به لهما للقائم و تعدد قائم)؛ عبدالله هاشم مدعی امام چهاردهم با همان ادله برعلیه ناظم العقیلی نماینده امام سیزدهم دلیل می‌آورد که من امام چهاردهم هستم. بنابراین اول تکلیف اختلاف خودشان را روشن کنند بعد ادعای امامت کنند. ✅ فرقه‌سازی، حرفه استعمار در گذر تاریخ 8. البته این فرقه‌سازی‌ها باعث دوام این جریان می‌شود و تعمدا بین پیروان احمد اسماعیل در مکتب نجف با مکتب رایات سود، اختلاف ایجاد شده است. زیرا رهبر فرقه یا مُرده است و یا کشته شده است. اما پیروانش می‌گویند: در فیسبوک، امامت را ادامه می‌دهد (امام فیسبوک). و بدین‌سان مجبور هستند با انشعاب و فرقه‌سازی جدید، از انهدام و فروپاشی جلوگیری کنند و پیروان خویش را قانع کنند. ✅ داعش و جریان مدعی یمانی، دو روی یک سکه 9. در واقع، آخرین مطالعات غربی‌ها در اهل‌سنت، خروجی آن منجر به فرقه‌سازی داعش شد و در شیعه هم شد: فرقه منصور خراسانی و فرقه احمداسماعیل بصری؛ زیرا غربی‌ها بررسی و مطالعه کردند و دیدند دو شخصیت قبل ظهور در کتب حدیثی هستند که یاری‌رسان امام عصر خواهند بود: یمانی و خراسانی. از این‌رو سعی در شبیه‌سازی این دو شخصیت زمینه‌ساز، کردند. ✅ دلیل گرایش طلبه‌ها به این جریان 10. دو دلیل عمده گرایش مردم و طلبه‌ها به جریان دروغین مهدویت: الف.برای عوام، خواب‌سازی و دعوت به استخاره در انتخاب امام معصوم ب.برای طلاب، استناد به برخی احادیث بدون توجه به خانواده حدیثی و منهج علمی در اعتبارسنجی احادیث. ✅ شرط علامه قاضی، مطالعات مهدوی 11. در حالیکه آقای قاضی (استاد آیت‌الله بهجت)، برای سیر و سلوک و عرفان شروطی داشت و از جمله آن: «باید یک دوره مهدویت مطالعه کنید سپس عرفان و سیر و سلوک» (علامه طهرانی، روح مجرد، ص۵۱۳-۵۱۴)؛ اما طلبه تا درس کفایه و تا سالها در حوزه، تحصیل می‌کند اما گاهی یک کتاب درباره امام زمان نخوانده است. خوب اینچنین می‌شود که جذب مدعیان دروغین مهدویت می‌شوند تا چه رسد به مردم عادی. ✅ ارائه متشابهات به محکمات شیعه 12. باید هنگام برخورد با احادیث مبهمی همچون بخش دوم حدیث وصیت، این‌گونه موارد را با «آموزه‌های قطعی شیعه» و «اسناد بالادستی» در طول هزارسال، مقایسه کنید. مثال: یقینی و قطعی است که خدا جسم نیست یا آموزه قطعی داریم که پیامبر عصمت دارد، حال اگر حدیثی هم دیدید که خدا، جسم است مثل آنچه که در کتاب صحیح بخاری اهل‌سنت ذکر شده، خللی در عقاید شما ایجاد نمی‌کند. 13. جریان احمد اسماعیل می‌خواهند اعتبار انحصار ائمه در دوازه امام را نفی کنند، فقط با یک حدیث؟ در حالی‌که شیعه آموزه قطعی و بی‌شمار احادیث در باب «ائمه اثنی عشر» داریم. ✅ جمله پایانی 14. شما پیروان احمد بصری، که به حدیث وصیت در کتاب الغیبه طوسی استناد می‌کنید، در خود کتاب الغیبه طوسی از امام معصوم نقل شده است که برخی در آینده می‌آیند و ادعا می‌کنند که تعداد ائمه بیش از دوازده است اما قبول نکنید: «غَيْبَةُ الْقَائِمِ فَإِنَّ الْأُمَّةَ سَتُنْكِرُهَا لِطُولِهَا فَمِنْ قَائِلٍ يَقُولُ إِنَّهُ لَمْ يُولَدْ وَ قَائِلٍ يَفْتَرِي بِقَوْلِهِ إِنَّهُ وُلِدَ وَ مَاتَ وَ قَائِلٍ يَكْفُرُ بِقَوْلِهِ إِنَّ حَادِيَ عَشَرَنَا كَانَ عَقِيماً وَ قَائِلٍ يَمْرُقُ بِقَوْلِهِ إِنَّهُ يَتَعَدَّى إِلَى ثَالِثَ عَشَرَ فَصَاعِداً» (طوسی، الغیبة، ص۱۷۰)؛ و نیز خطبه پیامبر در روز غدیر: «مَعاشِرَ النّاسِ اِنِّی نَبِیٌ وَعَلِیٌّ وَصِیّی اَلا اِنَّ خاتَمَ الاَْئِمَّةِ مِنّا الْقائِمُ الْمَهْدِیُّ اَلا اِنَّهُ الْباقِی حُجَّةً وَلا حُجَّةَ بَعْدَهُ»: ای مردم! به درستی من نبی، و علی، وصی من است. و نیز بدانید که آخرین امام از ما، مهدی قائم است.آگاه باشید که حجت باقی مانده اوست و پس از او حجّت و امامی نخواهد بود. بنابراین پیروان احمد اسماعیل با مشی «اخباریگری افراطی» پاسخ بدهند با اینکه این احادیث هم هست اما چرا پیروان جریان احمد اسماعیل اینگونه احادیث را نمی بینید.؟ https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95