#بخش_دوم جلسه «سردار دلها، عدالتخواهی جهانی و جبهه مقاومت»
🔹 قبلا (بین این مقولات) یک پیوستاری بود؛ مردم می دیدند ظلم، ظلم است؛ چه دشمن خارجی چه دشمن داخلی که باید جلوی هر دو بایستیم و ذهنیت منسجمی در مردم وجود داشت.
🔹 تصویری که امام راحل در انتهای جنگ از انقلاب ارائه داد، تصویری بود که امروز جنگ استکبار و استضعاف و جنگ پا برهنگان و مرفهین بی درد شروع شده است. تصویر را به داخلی یا خارجی محدود نکرده اند و می گویند ما در صدد خشکاندن ریشه های فاسد سرمایه داری و کمونیسم و سرمایه داری هستیم و دست تجاوز و ستم سرمایه داران آمریکایی در منطقه را قطع می کنیم.
🔹 امام مفهوم استکبار و استضعاف را یک کاسه می دید. (متاسفانه) بعد از جنگ چیزی که اتفاق افتاد جدا کردن این ها از هم بود. موضوع استکبار را در مفهوم استقلال بردند و جدا کردند که مشکل همه چیز دشمن خارجی است.
🔹 حاج قاسم از عشایری شروع کرده و بعد به کرمان آمده و کارگری کرده و اول با فضاهای ورزشی گره خورده و با امام آشنا شده و سپس وارد فضای انقلاب شده است.
🔹 در زمان (نزدیک به) تشیع جنازه حاج قاسم، مردم به بدترین شرایط اقتصادی و تبعیض رسیدند ولی ناگهان با تصویر موجودی که خودش از طبقه مستضعف بود و درجات مختلف ایمان را پذیرفته است مواجه شدند. (مردم فهمیدند) با همه اشکالاتی که در جمهوری اسلامی وجود دارد اما جمهوری اسلامی مظلوم ترین نظام دنیاست و به خاطر حق بودنش مظلوم است و دوباره آن پیوستاری که از عدالت از داخل تا خارج یکجاست که حاج قاسم نماد همه این هاست (ارائه شد).
🔹 وقتی سیل آمده بود مردم خوزستان به همه مسئولین بی اعتماد شده بودند ولی قاسم سلیمانی را می پذیرفتند. اگر اینگونه بود که حاج قاسم هیچ کاری با داخل نداشت هیچ وقت قهرمان ملی ما نمی شد.
🔹 حاج قاسم با آن مدل داخلی و بین المللی اش، تصویر آن بسیجی مظلومی که قرار است فدای مردم شود را در مردم ایران زنده کرد.
🔹 جمهوری اسلامی تنها کارزار مقاوت علیه ظلم جهانی است و چیز دیگری و امکان دیگری وجود ندارد.
🔹 این 12 سال اخیر، یکی از بدترین ضرباتی که به ما زده است همین است که این ها تفکیک شده است. کما اینکه این مسئله فلسطین در ذهن خیلی از ماها یک مسئله درجه دو است، چون خودمان مشکل داریم به مشکلات داخلی خودمان برسیم. در دهه 60 این مسائل در وجود امثال قاسم سلیمانی صرفا پرداختن به مستضعفین بقیه کشورها نبود.
🔹حاج قاسم، توانست در برهه شهادت خودش تصویری ایجاد بکند که من انقلاب اسلامی حامی مردم هستم و خودم را فدای تو می کنم و من همین آدمی هستم که کنار مستضعفین جهان بودم و مظلومانه شهید میشوم. همه این ها ذهن مردم را فعال می کرد. مردم دیدند بین عدالت و فضای بین المللی فاصله ایی نیست و اگر می خواهیم عدالت در کشور حاکم بکنیم باید مستضعفین جهان را هم همراه بکنیم. حاج قاسم این کار عملی را کرد.
🔹 سه دوره انقلاب اسلامی برای مردم عرب جذاب شد. یک دوره که بعد انقلاب ما بود، یک دوره بعد از اتفاقات هسته ایی و دولت نهم و یک دوره بعد از جنگ 33 روزه بود که بعد از این جنگ، اسطوره ارتش شکست ناپذیر اسرائیل در جهان عرب شکست.
🔹 خیلی از جوان هایی که (تحت تاثیر) بیداری اسلامی بودند، وقتی مشاهده کردند وزیر خارجه جمهوری اسلامی زیر پرچم آمریکا می ایستد، دیدگاهشان تغییر کرد. این (رفتارها) فقط بعد داخلی ندارد که بگوییم تنش زدایی بکنیم و به آن بعد دیگر، که چه چیزی را در جهان اسلام داریم از دست می دهیم توجه نکردیم.
🔹 ما در تعامل با جهان اسلام بحرانی داریم، یک نسل جدید انقلابی در خیلی از کشورهای جهان اسلام مخصوصا خود فلسطین آمده است که دختر بی حجاب های آن ها هم از ده سالگی توی دهن اسرائیل می زند ولی از ما (حرکتی) نمی بیند. پس چه انتظاری دارید که فضای (مردم) مغرب با ما بماند و ما را درک کند. خودمان این فضاها را کنار گذاشتیم.
🔹 تفکیکی که الان صورت گرفته این است که عدالتخواهان یک دسته هستند و اصلا هیچ دغدغه بین المللی ندارند و دسته دیگر بین الملل کارهای ما هستند که هیچ دغدغه داخلی ندارند.
🔹 سید حسن نصرالله گفت انتقام عماد مغنیه نابودی اسرائیل است. در مورد حاج قاسم، انتقام او، بیرون کردن آمریکا از منطقه است. ما آمریکا را از افغانستان بیرون کردیم. سیاست آقا اصولی بود؛ حمایت از مردم افغانستان، ما الان می گوییم نیازهای مردم افغانستان باید پاسخ داده شود.
🔹 هر کس تک چشمی نگاه کند و تنها بگوید امنیت یا تنها بگوید عدالت شکست می خورد.
👈 صوت این جلسه در کانال بله جبهه به آدرس
@jebhe_mashhad موجود است.
#جبهه_عدالتخواه_مردمی_مشهد_مقدس
⬅️ آدرس صفحه جبهه در ایتا، بله و اینستاگرام:
@jebhe_mashha