✡ صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی روچیلد (٧) 🌐 سال ٢٠٠٠: صندوق بین‌المللی پول و تانزانیا 1⃣ و در به این نتیجه می‌رسند که حالا وقت آن است تا دولت تانزانیا را ملزم کنند در ازای تعیین وقت برای مراجعه به بیمارستان -که تا قبل از این رایگان بوده است- هزینه مطالبه کند. 2⃣ آنان همچنین به دولت تانزانیا دستور می‌دهند تا از دانش‌آموزان بگیرد؛ در حالی‌که پیش از این، نظام آموزشی این کشور رایگان بوده است. 3⃣ کمی بعد، مسئولان این بانک از کاهش آمار ثبت نام در مدارس از ٨٠درصد به ۶٠درصد، ابراز تعجب می‌کنند. 4⃣ در خلال دورانی که صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی مسئولیت تانزانیا را به دست گرفته بودند -یعنی از سال ١٩٨۵- تولید ناخالص ملی این کشور از سرانه ٣٠٩ دلار به ٢١٠ دلار کاهش پیدا می‌کند؛ سطح سوادآموزی با افت مواجه می‌شود و میزان فقر شدید افزایش پیدا کرده، ۵١درصد جمعیت را در بر می‌گیرد. 5⃣ زمانی که صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در سال ١٩٨۵ مسئولیت را در تانزانیا بر عهده گرفتند، این کشور یک کشور سوسیالیستی به حساب می‌آمد. 6⃣ در ژوئن سال ٢٠٠٠، بانک جهانی با غرور گزارش می‌دهد: «یکی از میراث‌های بازمانده از آن است که بیشتر مردم همچنان تصور می‌کنند دولت نقش اساسی در ارتقای توسعه و تأمین خدمات اجتماعی دارد.» 📚 منبع: صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، ص٢١٨-٢١٩ 📖 متن کامل مقاله در سايت اندیشکده: 👉 http://jscenter.ir/jewish-and-science/jewish-and-economy/6959 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter