#آموزش_مربی
#قسمت_پنجم
آموزه: به معنای محتوای آموزشی برای یاد گیرندگان است.
آموزش: به معنای هرگونه فعالیت و تدابیر از پیش تعیین شده با هدف انتقال یادگیری است.
مهدوی :هرگونه امور،اشیاء و هرچیزی که منسوب به حضرت مهدی (علیه السلام) مانندکتابها،احادیث،ادعیه و...است.
آموزه های مهدوی:دومفهوم عام و خاص دارد در مفهوم عام هرگونه مطلب و مبحث که مربوط به ایشان باشد چون اوصاف وداستان های تشرف و بحث غیبت ها و طول عمر و...
🔺️ولی در مفهوم اخص:دونکته وجود دارد
1:نگاه انحصاری به آینده ؛که بر این اساس معارف مهدوی برای بعد از ظهور تدریس می شود تا توانایی یاری حضرت برای تشکیل حکومت جهانی ایجاد شود.
2:نگاه فراگیر؛با اعتقاد به اینکه حضرت حجت حی و واسطه فیض الهی است و نعمت از طریق ایشان به ما می رسد براین اساس شناخت و شناساندن آموزه های مهدوی در تربیت و رشد ،نقشی موثر وکلیدی دارد.
رویکرد آموزه ای
در این رویکرد با نگاهی فراگیر به آموزه های مهدوی باید به صورت جامع و منسجم و نظام مند به تربیت نسلی مهدوی در همه ابعاد خانواده و مدرسه و جامعه پرداخت و فقط به خواندن روایات و ادعیه و احادیث و رویکرد تک گذاره ای اکتفا نکرد.
کودک:
دوران کودکی از تولد تا دوران نوجوانی ادامه دارد و به دلیل تفاوتهای جسمانی،روانی،هیجانی، ارثی ،محیطی نمی توان برای آن سن دقیقی درنظر گرفت.
تقسیم بندی دوره کودکی از نظر روان شناسان
1:کودکی اول 2تا4سالگی
2:کودکی دوم 4تا7سالگی
3:کودکی سوم7تا12سالگی
است.
(دوره کودکی دوم مد نظراین پژوهش است)
☑️کودکیار مهدوی محکمات را در ایتا دنبال کنید 👇
🆔
https://eitaa.com/joinchat/1945305120C076ae4f3c