♻️ سلسله مباحث گفتارپژوهی(127) 👈مطالب ذیل، ادامه نکات مهم بدست آمده از مصاحبه اساتید پیشکسوت و موفق دروس معارف اسلامی در موضوعات مختلف با عنوان گفتار پژوهی است، که با ذکر نام استاد به صورت دسته‌بندی شده تقدیم می‌گردد. ✍️ نوع و سطح کیفی آموزه های مدرسان معارف و حوزه های مطالعاتی آنان 🔸19. دکتر جعفر گل محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران: سواد و علم بسیار مهم است، مدرس معارف باید با سواد باشد و پر مطالعه، و اگر نه شما اخلاق مدارترین هم باشید می‌گویند فلانی فقط آدم خوبی است. 🔹 20. جناب آقای دکتر علی دژاکام، عضو هیئت علمی پژوهشگاه معارف نهاد و مدرس دروس معارف اسلامی: معلم معارف باید یک جامعیت نسبی در همه زمینه‌ها داشته باشد، در همه موارد اجتماعی، سیاسی، تاریخی، فرهنگی، روانشناسی، کلامی و ...، نگاه دانشجو به استاد معارف اینطور است، گاه من به همکاران معارفی خود می‌گویم مثلاً فلان مجله را دیده‌اید؟ اصلاً خبر ندارد، می‌گوید اینکه شما می‌گویی چیست؟! 🔸 21. دکتر احمد دبیری، عضو هیئت علمی دانشگاه یزد: اطلاعات و سواد استاد باید 9 تا 10 برابر آنچه باشد که در متن درسی موجود در اختیار دانشجو است، مدرس باید تمام متون درسی را در این موضوع دیده باشد، خودش درگیر با موضوع باشد، متأسفانه گاه دیده شده که برای خود او بحث حل نشده و در حل آن گیر دارد. باید استاد درباره موضوعات به گونه‌ای صحبت کند که یک حالت تصنعی نداشته باشد، واقعا مطلب را خود فهمیده باشد و اگر نه متن‌ها تقریباً خوبند، این خود مدرس است که به قول معروف مباحث را به تناسب باید چاق و لاغر کند.