‌⤹◌.  .‹.⿻ ֢ ֗   .›⿻‌⤹◌.  .‹.⿻ ֢ ֗   .›⿻‌ 🔆تشویق و تنبیه دو اهرم بسیار مهم برای کنترل، تعدیل و تقویت رفتار انسان است. همه انسان ها به طور فطری نیاز دارند که در جایگاه خود به آنان توجه و از آنان تقدیر شود. 🔆در تنبیه نباید زیاده روی کرد چون اثر خود را از دست می دهد. تنبیه در جمع اثر مخرب ولی تشویق در جمع اثر مثبت دارد. 🔆تنبیه بدنی گران ترین و درعین حال کم اثرترین ابزار یادگیری و اصلاح رفتار است. تکالیف زیاد به ویژه جریمه کردن از ارزش یادگیری تهی است و سبب بی میلی تحصیلی می شود. در تنبیه باید عمل کودک نکوهش شود نه شخصیت او. سرزنش و تحقیر امنیت خاطر را از کودک می گیرد. تنبیه شخصیت کودک را درهم می کوبد. زیاده روی در تنبیه سبب برانگیخته شدن حس سرکشی در کودک خواهد شد. ــــــــــــــــــــــــــــــ 👇 🇯‌🇴‌🇮‌🇳 👇    ⃟   ‌༄ ࿐ ࿐༄ ࿐ ࿐  @madar_tabasom  𓆩 ♡ 𓆪