👆👆👆👆 ۱۸ 👈برای همین فقیه بزرگی مثل شیخ انصاری ره در کتاب القضاء خود فرموده: 🍃درست است که فقرات قبلی روایت امور جزئی را بیان می کند، اما «فانی قد جعلته . . .» در قالب یک کبرای کلی (بدون مقید کردن به قید خاصی) بصورت مطلق را بر ثابت فرمود. ✅فلذا طبق همین روایت و نیز روایات زیاد و شبیه دیگر، اگر بر اساس موازین و کرد، حتی دیگر هم که طبق مبنای آنها حکم در آن مساله متفاوت باشد، حق مخالفت علنی با او را ندارند چون موجب سبک شمردن حکم ائمه علیهم السلام و موجب رد حکم الهی می شود، لذا همه فقهای شیعه قائلند که با حکم فقیه نمی شود مخالفت کرد و مخالفی در این زمینه وجود ندارد. ✅👈بنابر این هر جا بر اساس آیات و روایات در امور اجتماعی حکمی کرد، چه فقهای دیگر و چه مردم عادی حق مخالفت ندارند. 🔰 بنابر این چه بدون رضایت مردم و از نوع و غلبه بر مردم صورت بگیرد و چه با اجازه و رای مردم بصورت دموکراسی انجام بگیرد، هیچکدام الهی نبوده و مصداق خواهند بود. ♻️ برای جامعه یک راه حل برای است اما را حل دینی و الهی نیست. ✳️در اسلام اولین در تعیین حاکم در مورد ابوبکر اتفاق افتاد که مردم آن زمان با اکثریت قاطع و بدون توجه به انتصاب الهی حضرت علی علیه السلام برای و ، تن به حکوت ابوبکر دادند اما آیا این انتخاب درست بود؟ خیر ولو اکثر مردم انتخاب کرده بودند اما چون مخالف انتخاب خدایتعالی بود، بدترین انتخاب ممکن بود. ✅ لذا انتخاب از طریق و یا حتی همه مردم بدون اذن الهی غیر مشروع و حرام است و چنین انتخاب شده ای مصداق خواهد بود. چنانکه قرآن هم به رای اکثریت توجهندارد و می فرماید: «و اکثرهم لا یعقلون»: اکثریت مردم بر مدار حق حرکت نمی کنند. 👌برای همین تعیین به اختیار مردم نیست بلکه چون متخصص اند و معیارهای ولی فقیه را که در روایات ( مثل مقبوله) بیان شده می شناسند، لذا از بین کشف می کنند کدامیک همان ولی فقیهی است که حضرات معصومین علیهم السلام برای حکومت معین فرمودند و به دلخواه خود نمی توانند تعیین کنند. باتشکر مدیریت مدارس امین https://eitaa.com/mamin110