💢 لزوم تربیت دانشجویان با توانایی حل مسأله در دانشگاه‌ها 🔰 دکتر طهرانچی در مراسم اختتامیه رویداد ملی مشق امید تاکید کرد؛ 🔹 سه مفهوم اقتصادی، اجتماعی و نوآوی مفاهیمی است که برای نقش آفرینی دانشگاه در جامعه بسیار مهم هستند. در واقع «علم، فرهنگ و فناوری» سه منظر داخلی و «اقتصادی، اجتماعی و نوآوری» سه منظر بیرونی دانشگاه است. دانشگاه باید فواید اقتصادی، اجتماعی و نوآورانه نیز داشته باشد. 🔹 قدرت حل مسأله براساس فرهنگ، علم و فناوری افراد را توانمند می‌کند. این موضوع باعث می شود تا افراد شناختی نسبت به جامعه پیدا کرده که فواید اقتصادی، اجتماعی و نوآورانه به همراه دارد. 🔹 مسائل در اجتماع درک می شود و براساس توانمندی که در دانشگاه به دست می آید، حل خواهد شد، این موضوع بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه کنیم، چرا که اگر این الگو درست ترویج شود، اساساً می توانیم تعریف دانشگاه اجتماعی را دقیق بیان کنیم. 🔹 برخی از این مسائل شامل آلودگی هوا، چیدمان شهر، ترابرد در استان، کشته شدن ماهی های خلیج فارس با ضایعات و ... است که توسط دانشجویان این دانشگاه طرح و راه حل هایی برای حل آنها ارائه شده است در واقع تک تک اینها مسائلی بود که از جامعه توسط کسی که به دانش مسلح شده، استخراج شده است. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=29670 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com