✅
پدیده وارونهنمایی ارزشها در سطح جامعه
🔻 دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد؛
🔹 اتفاقات اخیر به ما آموخته است که نوع نگاهی که باید به مدیریت رسانه داشته باشیم این است که باید توجه کنیم پرداختن به بحث ایثار و شهادت فقط یک موضوعی در حد تجلیل نیست، بلکه لازم است تبیین کنیم و جهاد تبیین جزو اولویتهای ما است.
🔹 امروز نبرد رسانهای، پیچیدگی و اهمیتش بیش از نبرد نظامی در گذشته است. قبلاً میگفتیم در مقابل دشمن باید آرایش نظامی بگیریم. الآن باید گفت در مقابل دشمن آرایش رسانهای بگیریم.
🔹 رسانهها در این جنگ، وسیلهای برای تسلط بر افکار، اراده و احساسات مردم به شمار میروند، به عنوان ابزاری در جهت اجرای عملیات روانی قدرتها علیه ملتها و دولتهای مستقل عمل کرده و از سوی دیگر وسیلهای برای کنترل، تضعیف، جهتدهی و هدایت افکار عمومی مردم در سراسر جهان محسوب میشوند.
🔹 با وجود باورمندی اکثریت مردم ایران به ارزشهای الهی و جایگاه و اهمیت انقلاب اسلامی، اما برخی رفتارها با این باورها سازگاری ندارند؛ که چرایی آن ناظر بر «ناهماهنگی شناختی» ناشی از القاگری رسانهای در کنار عملکرد ضعیف ما در زمینه بهرهگیری از ظرفیت بهترین الگوهای در دسترس ایثار و شهادت برای ساخت بومی فرهنگ سازمانی متعالی در ایران اسلامی است.
📝 متن کامل:
http://ihkn.ir/?p=32117
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#دانشگاه
#گزارش_خبری
#تهران
🔳 با
#مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔
@meftahandishe_com