✅ تاملی جامعه شناختی پیرامون حجاب و عفاف و یک راهبرد
🔻 علیرضامحمدلو، طلبه سطح خارج و دکتری فلسفه علوم اجتماعی:
🔹 حجاب و عفاف را اگر از نگاه فرهنگ تحلیل نماییم، امری است که بایستی مبتنی بر فضاسازی و انگاره سازی و الگوسازی در پازل مدیریت فرهنگی تبدیل به عادتواره بخشهای نوجوان و جوان و نسل جدید جامعه شود. همراهی حداکثری نتیجه تداوم و استمرار و خلاقیت و تکرار در ساخت و تعمیق انگارههای مثبت پیرامون یک موضوع است.
🔹 اینکه ذائقه و ذهنیت جامعه را چگونه مهندسی کنیم و در جنگ شناختی از مسمومیتها رهایی بخشیم به این مساله برمیگردد که فضای واقعی و فضای ذهنی و فضای مجازی را با چه راهبرد و محتوایی در نسبت با موضوعات مدنظر پیش میبریم. از بیلبوردهای سطح شهر تا تبلیغات تلویزیون تا فیلم و سریال های شبکه خانگی و صفحات و کانالهای شبکه اجتماعی نقش تعیین کننده در شکل بخشی به درونی سازی یا مقاومت پیرامون حجاب و عفاف دارند.
🔹 به تعبیری نه با استدلال صرف و گفتگوی عقلانی و اقناعی و اطلاعات که در موطن و موقعیت خود درست و ارزشمند بوده و امتیاز ویژهای دارند که بیشتر از طریق روایت و قصه سازی و ساخت فیلم و سریال و زبان هنر که گارد پایینی در مخاطب برای پذیرش وجود دارد و همچنین تجربه فضاها و زیست جهانهای معنوی و ارزشی که روند تبدیل شدن به سبک و استایل و عادتواره را تسریع میبخشند، برای نهادینه سازی و ترویج و تکثیر این فرهنگ، برنامهریزی و کنشگری به عمل آورد.
📝 متن کامل:
https://ihkn.ir/?p=35647
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#عفاف
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با
#مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔
@meftahandishe_com