مسئله--۱۶۷۲-- ابن عربی بنا دارد مغاد اسلام را با تمام توان نابود کند آنهم با صراحت تمام . در قرآن کریم فرموده : برای رسول خدا مقام خاص هست بنام مقام محمود. و مقامی هست بنام قاب قوسین او ادنی و یا اعلا علیین و یا مقعد صدق و یا عند ملیک مقتدر و یا جنه الفردوس ، و یا جنات عدن .و مقام رضوان من الله .و دارالآخره.
ابن عربی می گوید : نه خیر: (( نسبوا ما کانوا علیه من احوال الخیر و مرضات الله التی عیّنها الشارع للآخره ، وهی احوالهم ، ماهی احوال الآخره لان الخیر هو فعل المکلف ،ما هو الآخره)) ج ۳ ص ۳۷۹ سطر ۷ . یعنی حالات خیر و خوب انسانها را که شرع گفته داشته باشید این حالات مال خود انسان است نه این که این حالات خیر و خوب در آخرت در یک جائی آماده شده باشد .
بنام ( دار) آخرت. حال انسان خوب ، خوب است و نه جائی در آخرت هست که خوب و قشنگ است.!!
پس اولین رگبار ابن عربی به واژه (( دار )) و ((دار الآخره)) و (( دار السلام)) بسته شد که ۱۸ آیه بود .
لکم الدار الآخره . بقره ۹۴ /.
ولدارالآخره خیر . انعام ۳۲ /
و لهم دارالسلام انعام ۱۲۷/
و له عاقبه الدار انعام ۱۳۵/ والدارالآخره خیر ،اعراف ۱۶۹/
و الله یدعو الی دارالسلام. یونس ۲۵/
باقی در مسئله بعد.
مسئله ۱۶۷۳-- ادامه بحث قبل : ولدارالآخره خیر ، یوسف ۱۰۹ /
لهم عقبی الدار ، رعد ۲۲ /
فنعم عقبی الدار، رعد ۲۴/ . ولدارالآخره خیر ، نحل ۳۰ /
ولنعم دارالمتقین ،۳۰ نحل/
وان الدار الآخره لهی الحیوان ، عنکبوت ۶۴ /
الدارالآخره فان الله اعدللمحسنات احزاب ۲۹/
الذی احلنا دارالمقام من فضله ، فاطر۳۵/
بخالصه ذکری الدار ، ص ۴۶ /
وان الآخره هی دارالقرار، غافر۳۹/
ابن عربی تمام این آیات را که صریحاً برای آخرت وجود مقام و محل و خانه خاص را بیان می کند انکار می کند اشدالانکار.
مسئله ۱۶۷۴-- ابن عربی یک پله هم صعود کرده می گوید : مقام دنیا بالاتر است از مقام آخرت چون انسانها فرزند زمین یعنی دنیا هستند و بخاطر گناه فرزندان ، دنیا همیشه در مصیبت است. :(( لان الخیر هو فعل المکلف ، ماهو الآخره ، فللدنیا اجر التی اصیبت فی اولادها ومن اولادها)) ج ۳ ص ۳۷۹ .
اگر در آخرت خیری هست خیر عمل انسانها است و نه اینکه در آخرت جائی هست خیر و خوشی در آن است.
این ( بنده خدا ) دنیا است که همواره در مصیبت گناه انسانها که فرزندان خودش است صاحب مصیبت است و اجر تحمل مصیبت گناه فرزندان خودش را دریافت می کند .( آخرت و معاد دیگر چیه!!؟)
اکنون برویم سراغ سیل آیاتی که ابن عربی با عبارت فوق آنها را به رگبار بست و خدا پاسخ این یهودی را داد : اولئک الذین اشتروا الحیوات الدنیا بالاخره فلا یخفف عنهم العذاب .. بقره ۸۶
کسانی که زندگی دنیوی را بر آخرت ترجیح می دهند از عذابشان کاسته نخواهد شد.
لیقاتل فی سبیل الله الذین یشترون الحیاه الدنیا بالاخره ، نساء ۷۴
باقی آیات در مسئله بعد.
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
https://t.me/mousavizanjany