سوال فقهی: اکثر قریب به اتفاق فقها معامله دین بدین را باطل می دانند حتی حضرت امام (ره) در تحریرالوسیله کتاب الدین والقرض مسئله 7فرموده لا یجوز بیع الدین بالدین علی الاقوای شما نظری دارید؟ ✅پاسخ: دلیل این مسئله روایت یک سنی بنام طلحه ابن زید از امام صادق است که این طلحه از نظر بخاریها و احمد ابن حنبلها و ابن حبانها انسان بی ارزش , دروغگو , منکر الحدیث , مطرود و بی سر و پایی بوده و احدی از اهل سنت به روایات او عمل نکرده اند تا چه رسد در مکتب اهلبیت روایتش حجت باشد و در کتب اهل سنت هم جز سه کتاب بی اعتبار پیش اهل سنت بنام تفسیر دارقطنی و شرح معانی الآثار و کتاب هروی در هیچ منبعی نیامده . تعجب این است مرحوم شیخ طوسی فرموده با وجود اینکه سنی است اما کتاب او معتمد ماست !! و این سنی فاسق و منکرالحدیث پیش اهل سنت توانسته به کتب شیعه 156حدیث تزریق کند!! طبیعی این بود اگر چنین حدیثی وجود داشته باشد باید بین مجمع المناهی در مجلس 66 از امالی صدوق نقل شده باشد که نقل نشده است. بنابر این منعی در معامله کالی بکالی و یا دین بدین نیست چون دلیل معتبری ندارد. سوال فقهی: اکثر قریب به اتفاق فقها معامله دین بدین را باطل می دانند حتی حضرت امام (ره) در تحریرالوسیله کتاب الدین والقرض مسئله 7فرموده لا یجوز بیع الدین بالدین علی الاقوای شما نظری دارید؟ ✅پاسخ: دلیل این مسئله روایت یک سنی بنام طلحه ابن زید از امام صادق است که این طلحه از نظر بخاریها و احمد ابن حنبلها و ابن حبانها انسان بی ارزش , دروغگو , منکر الحدیث , مطرود و بی سر و پایی بوده و احدی از اهل سنت به روایات او عمل نکرده اند تا چه رسد در مکتب اهلبیت روایتش حجت باشد و در کتب اهل سنت هم جز سه کتاب بی اعتبار پیش اهل سنت بنام تفسیر دارقطنی و شرح معانی الآثار و کتاب هروی در هیچ منبعی نیامده . تعجب این است مرحوم شیخ طوسی فرموده با وجود اینکه سنی است اما کتاب او معتمد ماست !! و این سنی فاسق و منکرالحدیث پیش اهل سنت توانسته به کتب شیعه 156حدیث تزریق کند!! طبیعی این بود اگر چنین حدیثی وجود داشته باشد باید بین مجمع المناهی در مجلس 66 از امالی صدوق نقل شده باشد که نقل نشده است. بنابر این منعی در معامله کالی بکالی و یا دین بدین نیست چون دلیل معتبری ندارد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit