سوال :
آیا میدانستید، در زیارت عاشورا وقتی میخوانند، اللهم العن الاول و الثانی و الثالث و الرابع، و یزید خامسا چه کسانی هستند؟
اولی قابیل پسر حضرت آدم(ع)، که پایه گذار قتل و فساد بود.
دوم قیدار فرزند سالف، قاتل شتر صالح نبی(ع) است.
سومی پادشاه رومانی بیلاطس، قاتل حضرت یحیی(ع) که سر حضرت یحیی را در دشت گذاشت، و مدتها خون از آن میجوشید، تا عذاب الهی به این شکل ایجاد شد که بخت النصر پادشاه سفاک وظالم عراق جهت حکومت گستری خود به انجا حمله کرد و 7000 یهودی را کشت و بقیه را اسیر برد، سپس خون حضرت یحیی(ع) از جوشیدن، باز ایستاد.
چهارمین نفر ابن ملجم مرادی قاتل حضرت علی(ع) است،، که توسط دختری به نام قطام تحریک شد.
و پنجمین یزید ابن معاویه علیه اللعنه قاتل امام حسین (ع) است.
لطفا منتشر شود تا دشمنان با تفسیر نابجا جهت تفرقه افکنی استفاده ننمایند،،،
📚منبع:
📝مجالس المومنین- قاضی نورالله شوشتری(ره) ص 291
*🌼گروه چهارده معصوم(ع) 1️⃣*
*
https://chat.whatsapp.com/FMgnuC82Y137FfpeoCW0wb*
*🌼گروه چهارده معصوم(ع)2️⃣*
*
https://chat.whatsapp.com/EXpFhAc5B3lFPFP2Fn8JNG*
*🌼 گروه چهارده معصوم(ع) 3️⃣*
*
https://chat.whatsapp.com/Ha5tLBgE2vPAZnYdJLj8Jc*
سلام حاج آقا، این ☝️ صحت داره؟
✅پاسخ : سلام اصلا در بعضی نسخه های زیارت عاشورا این قسمت نبوده وآن روایت را اگر وجود داشته باشد سنی ها ساخته اند آن مولف بنده خدا هم توجه ندارد.
➖➖➖➖➖➖➖
سوال :
اگر ما بر اساس این دو روایت که در تفسیر شریف البرهان آمده در آیه مذکور به جای أذلّة ، قلیل بخوانیم جائز است؟
عن عبد الله بن سنان، عن أبي عبد الله (عليه السلام) قال: سأله أبي عن هذه الآية: وَ لَقَدْ نَصَرَكُمُ اللَّهُ بِبَدْرٍ وَ أَنْتُمْ أَذِلَّةٌ. قال: «ليس هكذا أنزله الله، ما أذل الله رسوله قط، إنما أنزلت: و أنتم قليل».
العياشي: عن أبي بصير، قال: قرأت عند أبي عبد الله (عليه السلام): وَ لَقَدْ نَصَرَكُمُ اللَّهُ بِبَدْرٍ وَ أَنْتُمْ أَذِلَّةٌ. فقال: «مه، ليس هكذا أنزلها الله إنما أنزلت: و أنتم قليل».
و در موارد مشابه نظر حضرتعالی چیست؟
✅پاسخ : این قبیل روایات توسط علامه عسکری تنقیح شده و در یک جلد بسیار قطور منتشر شده که این قبیل از روایات قابل اعتنا نیست.
➖➖➖➖➖➖➖
سوال :
حضرت استاد
با عنایت به مباحث افشاگرانه عالی شما در خصوص مطاعن و فضائح خلفای غاصب و ظالم و نیز با توجه به جفایی که در حق قرآن ناطق أمیرالمؤمنین سلام الله علیه روا داشتند و نیز ظلمی که در حق دختر بزرگوار رسول الله صلی الله علیه و آله، من هر چه فکر می کنم باورم نمی شود آن مکاران و دنیا پرستانی که با اهل بیت پیامبر آنچنان رفتاری کردند در جمع و تدوین قرآن کریم صداقت به خرج داده باشند و توطئه و دسیسه نکرده باشند.
پس لطفا راهنمایی کنید این مصحفی که هم اکنون در دست ماست با مصحفی که در دست حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد چه تفاوتهایی دارد؟
یک راهی که دلخوش بودم همین روایاتی بود که در تفاسیر روایی آمده است این راه را که شما می فرمایید اعتمادی نیست آیا منبع متقنی در این رابطه وجود دارد؟
✅پاسخ :
حتما مطالب گذشته مشکات را دنبال کنید
➖➖➖➖➖➖➖➖
مطالب گذشته مشکات را دقیقا مطالعه کردم جناب استاد.
شما فرمودید ابوعبدالرحمن سلمی که عاصم از او قرائت را روایت کرده قابل اعتماد نیست پس این قرائت که الان مشهور است متقن نیست. از طرفی فرمودید قرائتی که سید عبدالله شبر در تفسیرش به آن استناد کرده و خلاف قرائت عاصم است به حقیقت نزدیکتر است.
به هر حال جوابها کلی است و دقیق نیست به همین علت مصدع اوقات شدم و سؤال کردم.
قرائتی که جناب شبر به آن استناد کرده منبعش کجاست؟
به کدامیک از قرائات سبعه یا عشره نزدیک است یا کلا مغایر همه آنهاست و آیا با قرائت اهل بیت علیهم السلام هم که در تفاسیر روایی آمده مغایر است؟
✅پاسخ :
تا به کتاب قرائت شبر و نسخه عبدالله ابن مسعود دست نیافته ایم چاره نداریم جز اکتفا به قرائت موجود .
کانال مشکات در ایتا.............👇
https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
کانال مشکات در تلگرام👇
@mousavizanjany