بخش چهارم : بحث معیار شناسی در بلوغ دختران. در بخش دوم ۲۵ روایت و یا ۲۵ دسته روایت دال بر معیار بودن بلوغ به ۱۲ تا ۱۳ سال برای دختران آوردیم . و در بخش سوم نیز یک دسته روایات . اینک ادامه ادله دال بر معیار بودن ۱۲ الی۱۳ سال: ۲۷-- : در بحار ج ۱۴ ص ۲۰۳ و ص ۲۰۷ در قضیه بلوغ حضرت مریم , امام می فرماید: وقت بلوغ (( اذا بلغت مبلغ النساء )) که اشاره به زمانی است که مریم به حد زن بودن رسیده بوده که اشاره به خون حیض دیدن است که در حوالی ۱۳ سالگی است. ۲۸-- در کافی ج ۵ ص۳۹۴ خبر ۶ ( که همان روایت ۱۵۴۰ در جلد ۷ تهدیب است ) امام در پاسخ به سوالی که با عبارت ((البکر اذا بلغت مبلغ النساء)) آمده بوده پاسخ داد‌ . این عبارت نشان می دهد در زمان ائمه معیار در بلوغ این بوده دختر به حد زن برسد که با عادت محقق می شود. و نه با ۹ سال. ۲۸-- روایت نبوی مشهوره که اذا بلغت مبلغ النساء وجب علیها الارتداء کما یجب علیها القیام بفرائض الاسلام و واجبات الدین ، که مکرر در متون اهل سنت منتشر است. ۲۹-- روایت مشهوره و منتشره نبوی دیگر : قال رسول الله (ص)ان المرئه اذا بلغت المحیض لا یصلح ان یرای منها الا هذا، و اشار الی الوجه. که میرساند احکام حجاب با بلوغ به حیض رابطه دارد درالمنثور ج ۵ ص۴۲،، و این روایت در تفسیر ابن کثیر و تفسیر قرطبی و جوامع سیوطی و سنن بیهیقی ووو زیاد آمده است . ۳۰-- در کتاب نوادر راوندی از موسی ابن جعفر (ع) از رسول خدا(ص) آمده: لو ان غلاما" حج عشره حجج ثم احتلم کانت علیه فریضه الاسلام اذا استطاع الیه سبیلا (بحار ج ۹۹ ص۱۱۵) پس در بلوغ پسر ۱۵ سال ملاک نیست ، احتلام ملاک است. و در دختر حیض . ۳۱-- روایت قرب الاسناد در بحار ج ۱۰۳ ص ۱۶۱ خبر ۲ : سالته متی ینقطع یتمه قال : اذا احتلم و عرف الاخذ والاعطا . ۳۲-- در بحار جلد ۱۰۳ ص ۱۶۱ از رسول خدا (ص) همان مضمون را دارد و نه ۱۵ و یا ۹ سال . ۳۳-- در همان آدرس بالا ص ۱۶۲ خبر۵ باز احتلام معیار است . ۳۴--و در همان آدرس ص ۱۶۳ خبر ۸ رسول خدا فرموده لا یتم بعد احتلام ۳۵- در همان آدرس ص ۱۶۳ خبر ۱۰ باز ملاک احتلام است. ۳۶-- همان آدرس ص ۱۶۵ خبر ۱۵ از عیاشی ۳۷-- و خبر ۱۶ ... ۳۹--- وخبر۱۸. ۴۰-- سنن ابو داود کتاب الوصایا خبر ۲۸۷۳ ... ۴۱ -- غوالی اللئالی ج ۳ ص۱۱۵... ۴۲-- لایتم بعد حلم و یا احتلام ، سنن ابو داود خ ۲۸۷۳ ۴۳-- کنزالعمال خ ۶۰۴۶ ۴۴-- کنزالعمال خ ۱۵۰۵۴ .... ۴۵-- کنز العمال خبر۶۰۴۶... ۴۶-- همان خبر ۶۰۴۵ ... ۴۷-- بحار ج ۹۶ ص ۲۶۲ ... ۴۸-- بحار ج ۸۸ ص۱۳۲ ... ۴۹-- جامع احادیث الشیعه ج ۴ ص۸۰ ..۵۰-- سنن بیهقی ج ۷ ص۵۷ .. ۵۱-- معجم اوسط طبرانی ج ۱ ص۹۶ ..۵۲-- تلخیص الحبیر ج۳ ص۱۰۱ .. ۵۳-- نصب الرایه ج۳ ص ۲۱۹ ... ۵۴-- درالمنثور ج ۱ ص ۲۸۸ ... ۵۵-- ارواء الغلیل ج ۵ ص۷۹... ۵۶-- مشکل الآثار ج ۱ ص ۲۸۰ ... ۵۷-- فتح الباری ج ۹ ص۳۸۲... ۵۸-- کشف الخفاء ج ۲ ص۵۱۷... ۵۹-- معجم کبیر طبرانی ج ۴ ص۱۶... ۶۰-- مصنف عبدالرزاق خ ۱۱۴۵۰ .. ۶۱-- جامع مسانید ابوحنیفه ، ج۲ ص۳۹. ۶۲--- مسند ابو حنیفه ص۱۸۳.... ۶۳-- علل متناهیه ج ۲ ص ۱۵۲..‌. ۶۴ -- مجمع الزواید ج ۴ ص۲۲۶.. ‌‌۶۵-- مطالب العالیه خ ۱۴۳۷... ۶۶-- مصنف عبدالرزاق خ ۱۳۸۹۹ ۶۷ -- باز نصب الرایه ج ۳ ص۲۱۹ .. ۶۸-- زاد المسیر ج ۳ ص۳۶۰ ... ۶۹-- تاریخ خطیب ج ۵ ص ۲۹۹ .. ۷۰-- الکامل ابن عدی ج ۲ ص ۸۵۳... ۷۱-- اذکار النوویه ص۳۶۱..ووو در ۲۱ منبع دیگر اهل سنت هم شناسائی شده است که لیست کامل آن پیش بنده موجود است که جمع منابع آن به بیش از صد و بیست می رسد که در تمام این روایات فقط رسیدن به احتلام و حیض معیار در بلوغ کودکان است و سخنی از ۱۵ و یا ۹ سال نیست . ⭕️نتیجه در این بخش چهارم این است که مجموع روایاتی که بین شیعه و سنی وارد شده و دلالت دارد معیار در بلوغ دختران دیدن حیض و در پسران محتلم شدن است و سخنی از سن نیست . مسلّما به حد تواتر اجمالی می رسد . و چون تواتر اجمالی دارد و از طرفی هم پشتوانه قرآنی دارد نیازی به بررسی اعتبار سند نیست علاوه از اینکه بین این صدو بیست مورد ۴۰ روایتش معتبر است. حال در بخش پنجم میرویم سراغ پرونده روایات دال بر ۹ سال و ثابت می کنیم روایات دال بر معیار بودن ۹ سال برای بلوغ دختران حول محور استمتاع، از کنیزکان و دختران است . هر جا و یا غالبا مسئله ۹ سال مطرح شده یا سائل سوال از دخول و ازدواج کرده و یا امام پاسخ را طوری داده تا معلوم شود عیاشان زمان , دنبال پیدا کردن جواز دخول و استمتاع از دختران صغیر بوده اند . دو خبر ابن ابی عمیر حول محور دخول است که نتیجه بگیرند دخول به دختر ۹ ساله جایز است‌ و همچنین روایت زراره ، حلبی ، ابو ایوب ، طلحه ابن زید ، برید ابن معاویه ، یعقوب ابن یزید ، و محمد ابن مسلم ‌. اینها محور روایات دال بر جواز دخول بر دختر ۹ ساله است!! چون کنیزکان تفلیس و شمال آفریقا مثل سیل بعنوان کنیز ریخته بوده به کاخ👇