آیا تصویب این قوانین از محدوده شرع بیرون است؟ اگر هست چرا مرتکب می شویم؟ اگر خارج نیست ، پس در داخل کدام آیه و روایت است ؟. کدام آیه و یا روایت ظرفیت استخراج و استنباط این احکام را دارد؟ زندان رسول خدا(ص) در کدام شهر و یا منطقه بوده؟ چقدر زندانی داشته و بند سیاسی آن کجا بوده؟ و کدام زندانی سیاسی بوده؟ و همچنین زندان حضرت داود پادشاه،، و حضرت سلیمان پادشاه،، کجا بوده و چه قدر زندانی داشته اند ؟! آیا غیر از سه صنف مستحق زندان که در متون روایی مطرح است کسان دیگر مستحق زندان هستند؟ اگر بلی چه کسانی هستند؟ و اگر نه پس مدرک مشروعیت زندان سایر اصناف چیست،،؟ آیا اگر عمل و سیاست خود مسئول و یا مسئولین باعث تشویش اذهان عمومی شود ،و یا سیاست اقتصادی یک مسئول بیسواد و یا با سواد باعث شود تمام دارای یک ملت که بصورت پول رایج است نصف شود و اموال مشروع هزاران خانواده از بین برود عنوان جرمش چیست ؟ و جزایش چیست؟ و مسئول پیگری آن کیست ؟ آیا در متون فقه سنتی پاسخ این سوالات آمده؟ نه . و اگر نه تکلیف فقیه عصر چیست.؟ جز این که نگاه جدید داشته باشد؟. 🔗سر انجام می خواهیم عرض کنیم : روایات اهلبیت(ع) این توان را دارد هزاران فرع مورد نیاز زمان از آن استخراج شود که در فقه موجود سنتی این توان نیست. و باید دست بکار شد. طبق منطق قرآن کریم هر پیامبری از انبیای اولوالعزم علیرغم داشتن اشتراک واقعی در عقیده و اصول دین بینشان ، دارای قانون مدنی و جزائی متفاوت و جدید بوده اند. و با وجود اینکه دین حضرت عیسی (ع) در فقه و فروع دقیقا همان دین حضرت موسی (ع) بوده ولی باز تغییراتی در تعامل با جهان معاصر حضرت عیسی ، در انجیل آمده ، آن هم در حدی که در قرآن از آن تغییرات بعنوان دین و شریعت عیسی یاد فرموده است . پس اگر با تغییر انبیا قانون تغییر می کند پس با تغییر زمان باید استنباط و اجتهاد با توجه به حوادث زمان تغییر کند. و این تغییر معلول تحمیل صغرا و حوادث است خودش را بر اصل های غیر متناسب با موضوعات جدید. 📝 اینجا مناسب است توضیح مختصری از یکی از بنیادی ترین مشکل کل قوه قضاییه در تاریخ بدهم : مگر یکی از مشکلات دنیای دیروز و امروز این نیست که((خود حاکمان هر جنایتی بکنند ،زیربار همان قانونی که خودشان قسم خورده اند محافظ آن باشند نمی روند))؟! بله یکی از اَبَر جنایتکارانی که با چشم خود دیدم محمدرضا یهلوی شاه سابق بود ،دهها هزار نفر آزادیخواه را شکنجه کرد و کشت ،اما دنیای سیاست محاکمه اش نکرد!! بی حیائی سیاست را ببینید! ۳۸۴ چمدان پر از جواهراتی را که دهها اکیپ زیرزمینی متشکل از کلیمیان دارای کتاب وزیری از دفینه های کشور استخراج کرده بودند با خودش خارج کرد. اما احدی او را بخاطر این دزدی محاکمه نکرد. ببینید بی حیائی سیاسی را!! تازه هنوز هم موجوداتی از آنها دفاع می کنند!!! این ابرجنایتکار ایران ۳۵ میلیارد دلار آن زمان از اموال ملت را دزدید و خارج کرد ، اما احدی او را نتوانست تحت قانونی محاکمه کند.! تامل کنید درباره این بی حیائی سیاسی ! پدر سفاکش برای خودش به ارزش ۷۰۰۰ ساختمان ثروت دزدید اما هیچ قانونی بر او حاکم نشد. این است عمق بی شرمی سیاسیون زمانه!! وکذا صدام ، قذافی، موبوتو، سوموزا، سوهارتو .فرانکو، پینوشه و صدها حاکم جنایتکار دیگر. هم بزرگترین جنایت را مرتکب شدند و هم بزرگترین مصونیت را داشته اند ، دنیای سیاست بدون دنیای دین دنیای بی شرمی و بی حیائی است . خب بشر امروز نباید بنشیند برای پیشگیری از فرار حاکمان از قانون ، قانونی استخراج و تصویب بکنند تا قوه قضائیه های جهان این جسارت و قدرت را داشته باشند که نگذارد احدی از قانون فرار کند؟! و برسند به جایگاهی که بتوانند (( محاکمه کننده حاکمان )) هم باشند؟! اگر قوه قضائیه در موازنه بین قدرت سیاسی و قدرت قوه قضائی نتواند تفوق خود را بر قدرت سیاسی ثابت کند پس یک اسباب بازی در دست قدرت سیاسی است. محاکمه مش ممدعلی از آب خوردن آسانتر است. هنر و جرئت این است چائوشسکو را محاکمه کند ،و چون نکرد با قیام ملت سرنگون شد. نتیجه این که انقلابها نتیجه (( به زندان قدرت سیاسی افتادن قوه قضائیه یک کشور)) است .چون قوه قضائیه در یکی از تقاسیمش دو نوع است . یک : نوکر حاکمان ولی زورگو بر ملت . دو: حاکم بر حاکمان و غیر حاکمان. این قوه قضائیه اسلام است که در عصر رسول خدا (ص)و علی مرتضی (ع) بر حاکم بیش از مردم حاکم است. لذا عدالت قوه قضائیه در مقدار حاکمیتش بر حاکمان تبلور پیدا می کند. و نه در قهاریت بر بیچارگان و محجوریت در قضاوت بر حاکمان . حاصل این شد قوه قضاییه ها در سطح کل جهان یک نوع بیماری بدتر از سرطان داشته اند و آن نوکری در قبال قدرت سیاسی بود، در حالی که قدرت سیاسی باید در داخل همان قدرت قوه قضایه قرار گیرد. واحدی فوق قانون قضاء تشریف نداشته باشد .در تاریخ هیچ کس و هیچ چیز به اندازه(( قوه قضائیه ها))در👇