👇👆
! و عمر با جعل این حدیث وقتی به قدرت رسید گفت یاالله حرکت برای کشورگشایی و مسلمان کردن بشر زیر سایه شمشیر "والخیر تحت بارقه السیوف" خیر زیر سایه بارقه شمشیرها است.
اکنون روایت جعلی عمر یکی از مستندات کتابِ جهادِ هم فقهایِ سنی است و هم شیعه !! پس با این کم اطلاعی از تاریخ پیچیده اسلام و مسلمین نمی توان کتاب جهاد نوشت. و باید پس از اشراف کافی بر تاریخ و حدیث فریقین اقدام به تفقه کنیم.
🔹ادامه پاسخ به پرسشی درباره جهاد ابتدایی،شماره (12)
کتاب جهاد بین کتب فقهی سنی و شیعه از خام ترین کتب فقهی است ، چرا که ماهیت نظامی و سیاسی داشته و انحصاری حکام جائر بوده و لذا در هیچ محفلی نمی شده مطرح کرد مگر در محفل کوچک و خصوصی و ناقلین محتوای آن مجلس خصوصی امام (ع) هم نمی توانستند در هر محفلی مطرح کنند. به همین سبب می بینیم صاحب جواهر که نابغه عالَم فقه است در کتاب جهاد صفحه 110 روایت جعلی ماخوذ از تورات را خیال فرموده روایت رسول خدا (ص) است آنقدر بالا برده که فرموده 《قدرواه العامه والخاصه 》! در حالی که در هیچ کتاب خاصه یعنی شیعه چنین روایت اسرائیلی از اهلبیت نیست ،
🔸بلی
#شیعه بیش از سنی نقل کرده اما همه و همه را از اهل سنت نقل کرده اند! و این غفلت فقها و مفسرین شیعه هم ناشی از گستردگی آن متن تورات بعنوان روایت اسلامی در کتب اهل سنت بوده است. و در صفحه 113 جواهر هم خودش و هم از متن شرایع قضیه جعلی متن تورات را بعنوان متن مفتابه معرفی فرموده است.!
همچنین برای اثبات خام بودن و حلاجی نشده بودن کتاب جهاد بین کتب فقهی کافی است به مطلب مربوط به متارکه موقت جنگ و مهادنه و آتش بس موقت توجه کنید خواهید دید ممکن نیست عملی شود چون محدود کردن حداکثر آتش بس به ده سال نه مطابق فنون جنگی است و نه فقهی، آخر چرا در تمام شرایط چشممان را ببندیم به یک ضابطه ای که خروجی هیچ محاسبه نظامی نیست . چرا باید پس از ده سال بجنگیم!؟
✳️بهر حال کتاب جهاد یعنی کتاب نظامی و ما شیعه ها مخصوصا فقهای عظام تا این اواخر نه نظام داشته ایم و نه نظامی بوده ایم. حالا اگر کسی هیچ اطلاعات نظامی نداشته باشد خروجی اجتهاد او درباره مسائل نظامی چه خواهد بود.؟! بنده حد اقل بیش از 200 کتاب نظامی سیاسی و امنیتی مربوط به عصر جدید مطالعه کرده ام ، هیچ رابطه ای بین فنون نظامی موجود و کتاب جهاد نیست . و حوزه های علمیه موجود سنتی هم بسته تر و بیگانه تر از وضع نظامی جهان معاصر است. برای پر کردن فاصله بین کتاب جهاد سنتی حوزوی و بین واقعیتهای نظامی و سیاسی جهان حاضر چاره ای نیست مگر فاصله گرفتن و فرار کردن از دروس سنتی جهاد و مطالعه مقارن و موازی کتابهای نظامی روز و آیات جهاد و روایات کلی و نه روایات ناظر به صغریات و قضایای خارجیه معاصر اهلبیت (ع).
ادامه دارد👇
کتاب جهاد از منظر این حقیر
از نظر این حقیر اگر بخواهیم کتاب جهاد از منظر قرآن و اسلام برای قرن حاضر تدوین کنیم باید سر فصلهایش چنین باشد:
فصل نیروی هوایی و یا هوا فضا ،
اما آیات نیروی هوایی : و ارسل علیهم طیرا ابابیل ترمیهم بحجارت من سجیل فجعلهم کعصف ماکول. (سوره فیل) و من خطِف الخطفه فاتبعه شهاب ثاقب (والصافات/10) و
جعلناها رجوما للشیاطین (ملک /5) و
انا کنا نقعد منها مقاعد للسمع فمن یستمع الآن یجد له شهابا رصدا (جن/9) . و یقذفون من کل جانب. (والصافات/8) اونسقط علیهم کسفا من السما،(سباء/9) والاّ من استرق السمع فاتبعه شهاب مبین.(حجر/18) ووو
در آیه اول اشاره به نقش موشکهای هوا به زمین در جهاد .
در آیه دوم اشاره به موشکهای خودکار رصد کننده ابزار ربایش اسرار نظامی در جهاد .
در آیه سوم اشاره به نقش سرعت در ابزار دفاعی در جهاد .
در آیه چهارم اشاره به نقش ماهواره های جاسوسی فضایی در جهاد .
در آیه پنجم اشاره به ضرورت متعدد بودن مراکز تهاجمی در جهاد.
در آیه ششم اشاره به نقش ابَر بمب های سنگین وزن در جهاد .
و در آیه هفتم اشاره به نقش قدرت استراق سمع و اشراف اطلاعاتی بر مراکز نظامی دشمن در جهاد .
استخدام هوا و باد توسط حضرت سلیمان که در یک روز به اندازه دو ماه در سفر مسافت طی می فرمود که در سوره سبا آیه 12 آمده است همه ابزار مورد لزوم اولیه جهاد است که یک کلمه در کتب جهادی نیامده است .
البته توجه کنیم آیه ها ناظر به امور خاصی است اما اهلبیت(ع) فرموده اند از وجوه ناپیدای قرآن استفاده ی پیدا کنید .
آنچه گفتیم تفسیر نیست اشاره است. و اما قرآن درباره نقش نیروی زمینی ارتش اسلام در جهاد مطالب مهمتر دارد ما فقط به بعضیها اشاره می کنیم .
در آیه واعدوا لهم ما استطعتم من قوه ، امام (ع)فرمود مراد ابزاری است از پرتاپ کننده جدا شده پس از طی مسافتی به هدف بخورد که مصداقش در قدیم تیر اندازی بوده امروز موشک است. و در آیه و انزل جنودالم ترواها (👇